رفتن به محتوای اصلی
۱۱ دی, ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰

لزوم حمایت از بانوان شاغل در مسیر اجرای طرح جوانی جمعیت

لزوم حمایت از بانوان شاغل در مسیر اجرای طرح جوانی جمعیت
مسئول امور بانوان شهرداری قم با تأکید بر لزوم حمایت از بانوان در جامعه گفت: تقویت احساس ارزشمندی و توجه به هویت زنان مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

به گزارش شهرنیوز، زهرا کرمانی در دیدار با آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شد، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص زنان و خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: امروز یکی از مسائل مهم و راهبردی، معرفی الگوی سوم زن مسلمان به زنان جامعه است.

وی با یادآوری توصیه و توجه مقام معظم رهبری به جوانی جمعیت و فرزند آوری افزود: مسئله جوانی جمعیت و فرزند آوری از یک دغدغه ساده فراتر رفته و نیاز داریم برنامه‌های عملی کاربردی برای حمایت از زنان به خصوص در قشر شاغل عملیاتی شود.

مسئول امور بانوان شهرداری قم، نخستین گام در حمایت از زنان در شهرداری را تشکیل ساختاری مشخص در مدیریت شهری دانست و بیان کرد: تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در شورای اسلامی شهر و همراهی این کمیسیون در تشکیل ساختار مشخصی برای امور بانوان در شهرداری قم از مهمترین اقدامات ماه های اخیر است.

وی اخذ تصمیمات تخصصی در حوزه زنان را نیازمند ساختاری قانونمند عنوان و خاطر نشان کرد: از دو سال پیش شهردار محترم با انتخاب مشاور امور زنان این فرصت را در مدیریت شهری ایجاد کرده و تلاش می کنیم تا چالش‌ها و مسائل مربوط به بانوان شاغل را مرتفع کنیم.

کرمانی تصریح کرد: با حمایت کمیسیون زنان و خانواده اتفاقات مهمی در این حوزه برای عموم بانوان در حال شکل گیری است و امیدواریم شرایط مطلوب تری برای حضور عفیفانه مادران و دختران در فضای کالبدی شهر فراهم شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/yDPQK