رفتن به محتوای اصلی
۲ مرداد, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۶

حمایت شهرداری قم از بانوان کنشگر در حوزه فرهنگ/نقش سراهای محلات در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی

حمایت شهرداری قم از بانوان کنشگر در حوزه فرهنگ/نقش سراهای محلات در تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی
مسئول امور بانوان شهرداری قم با تأکید بر حمایت شهرداری قم از بانوان کنشگر در حوزه فرهنگ گفت: شهرداری قم نسبت به ظرفیت بانوان در جامعه آگاهی داشته و از بانوان کنشگر در این حوزه حمایت می‌کند.

به گزارش شهرنیوز، زهرا کرمانی با تأکید بر رشد و توانمندسازی زنان جامعه اظهار داشت: امروز توجه به دختران و زنان از اولویت‌های کشور بوده و تبع آن شهر قم نیز نسبت به این موضوع دغدغه‌مند بوده و برنامه‌هایی را تدوین می‌کنند.

وی زنان کشور را نوک پیکان دشمنی غرب دانست و افزود: در این برهه از زمان نباید زنان متعهد ساکت بنشینند و همه‌کسانی که در حوزه زنان فعال هستند باید به میدان آمده و با مشارکت و هم‌افزایی توطئه دشمنان را خنثی کنند.

مسئول امور بانوان شهرداری قم تأکید کرد: برای حل مشکلات دختران و بانوان در جامعه، شهرداری‌ها می‌توانند نقش فعال و تأثیرگذاری را ایفا کنند و شهرداری قم نسبت به این ظرفیت در شهرداری آگاهی داشته و به سمت اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه حرکت می‌کند.

وی کنشگری زنان در حل مشکلات را مهم خواند و تصریح کرد: حضور زنان در کارهای فرهنگی لازم و قابل ارزش بوده و شهرداری و مدیریت شهری از گروه‌های کنشگر فرهنگی زنان و دختران حمایت می‌کند.

کرمانی، سپس کنشگران فعال در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: در شهر قم گروه‌های خلاق زیادی در حوزه زنان با مدیریت زنان و دختران فعال هستند که نشان از ظرفیت و توانمندی دختران شهر قم دارد.

وی استفاده از سرای محلات را برای کار گروه‌های فرهنگی و کنشگران مناسب خواند و خاطرنشان کرد: سرای محلات به‌عنوان نخستین محل حضور دختران و بانوان می‌تواند در هدایت آن‌ها به مساجد و کانون‌های قرآنی تأثیر زیادی داشته باشد.

مسئول امور بانوان شهرداری قم اضافه کرد: سرای محلات برای جذب قشر خاکستری جامعه بسیار کمک‌کننده بوده و نباید از ظرفیت فرهنگی این مکان‌های تحت مدیریت شهرداری غافل باشیم و بستر مناسبتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در میان این افراد است.

وی در پایان از حمایت شهرداری قم از مساجد و مراکز فرهنگی خبر داد و گفت: امروز یکی از اولویت‌های مهم شهرداری اجرای برنامه‌های فرهنگی با مدیریت کنشگران و فعالان حوزه فرهنگی و زنان و خانواده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/ltNW