رفتن به محتوای اصلی
سرپرست اداره کل امور اجرایی ترافیک شهرداری قم مطرح کرد:

پیگیری اختصاص 49 دستگاه اتوبوس به شهر قم/بودجه 350 میلیارد تومانی ترافیک در مناطق شهری

پیگیری اختصاص 49 دستگاه اتوبوس به شهر قم/بودجه 350 میلیارد تومانی ترافیک در مناطق شهری
سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم گفت: ۹۹ دستگاه اتوبوس طی سال گذشته خریداری‌شده که 50 عدد تاکنون تحویل داده شده و 49 اتوبوس باقیمانده نیز در حال پیگیری تحویل هستیم.

محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار کرد: اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم اقدامات لازم در زمینه هماهنگی و نظارت بر سازمان‌های حمل‌ونقل از جمله سازمان پایانه‌های مسافربری، سازمان اتوبوس‌رانی، سازمان تاکسیرانی و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک را انجام می‌دهد که صرفاً سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در حوزه ترافیک فعالیت دارد و ممکن است بحث مهندسی ترافیک ازآنجایی‌که مرتبط با اداره کل مطالعات و برنامه‌ریزی بوده به آن بخش انتقال داده شود.

 وی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل رخ داده است، افزود: در اسفندماه سال ۹۷ حدود ۱۰۲ دستگاه اتوبوس، سال ۹۸ نیز ۵۰ دستگاه اتوبوس و آذرماه سال ۱۴۰۱ نیز ۹۹ دستگاه خریداری شد که از میان اتوبوس‌های خریداری‌شده طی سال گذشته، 50 عدد تاکنون تحویل داده شده و 49 اتوبوس باقیمانده نیز در حال پیگیری تحویل آن هستیم.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم بیان کرد: در ردیف بودجه امسال هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای خرید میدل‌باس در معابری که برای آن امکان دور زدن اتوبوس وجود ندارد، در نظر گرفته شده که مقدمات آن انجام پذیرفته و تا پایان سال در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود.

 وی در خصوص خط‌کشی عابر پیاده افزود: اولویت به دلیل بازگشایی مدارس با گذرگاه‌های عرضی و عابر پیاده مقابل مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی است که تا ۱۵ شهریورماه به پایان رسید و سپس سایر مناطق در نوبت‌کاری است که در شرایط جوی مناسب تا پایان سال اقدامات لازم صورت می‌پذیرد و از رنگ گرم با ماندگاری بیشتر استفاده می‌شود.

 عباسی اضافه کرد: بودجه‌های ترافیکی که برای مناطق لحاظ شده نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی و ایمن‌سازی و خرید و نصب تجهیزات ترافیکی بوده که طی سال جاری افزایش چشم‌گیری داشته است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MePyt