رفتن به محتوای اصلی

این روزها در اصلاح میدان آزادگان قم چه می‌گذرد؟/شرایط حرکتی میدان بهبود می‌یابد

این روزها در اصلاح میدان آزادگان قم چه می‌گذرد؟/شرایط حرکتی میدان بهبود می‌یابد
سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم، اقدامات اصلاح هندسی و دلایل اجرای پروژه عمرانی در میدان آزادگان را تشریح کرد.

به گزارش شهرنیوز، این روزها شهروندان هنگام عبور و مرور از میدان آزادگان در منطقه سه شهر قم از وضعیت این میدان تعجب می‌کنند. میدان در حال بزرگ‌تر شدن است و جداول در حال پیشروی به سمت سواره‌رو هستند.

برای شهروندان عجیب است که چرا باید مسیر سواره‌رو در میدان آزادگان که میدان ورودی شهر قم محسوب می‌شود با عملیات عمرانی شهرداری قم کوچک‌تر شود. از طرفی کار عمرانی در این میدان نیز آمدوشد را با مشکل مواجه کرده است. سؤال شهروندان این است که در میدان آزادگان چه خبر است؟ این اقدام که در میدان ولیعصر (عج) نیز انجام شده است، با پیش‌فرض ذهنی شهروندان که همواره مسیرهای عریض و وسیع را مطلوب‌تر می‌دانند، همخوانی ندارد و باعث انتقاداتی در این زمینه شده است.

محمد عباسی، سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز با اشاره به مشکلات ترافیکی در معابر و میادین شهر، اظهار کرد: مسیرهای اضافه در میدان‌ها و معابر سبب ایجاد مشکلاتی همچون توقف‌های بیجا در میدان‌های شهر، گرفتن سبقت و ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

اصلاح هندسی میدان‌های شهر قم

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در میدان‌های ولیعصر (عج) و آزادگان افزود: در راستای کاهش بار ترافیکی، اصلاحات هندسی در بعضی میدان‌های شهر در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قرار گرفت.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم در خصوص فعالیت عمرانی در میدان آزادگان تصریح کرد: وجود مسیرهای اضافه در میدان آزادگان به سمت میدان شهدای ۷۲ تن موجب سردرگمی رانندگان می‌شد و مدل حرکتی را دچار مشکل می‌کرد.

عباسی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محور شهید نواب صفوی به سمت میدان آزادگان ثبت‌شده است، ادامه داد: بر اساس آمار تصادفات، وجود چهار خط در محور شهید نواب صفوی به سمت میدان آزادگان، رانندگان در حرکت، در حال توقف و حق تقدم را دچار ابهام می‌کرد، به همین منظور اقدامات لازم برای بزرگ کردن میدان و تغییر آن به شکل بیضی انجام شد تا تعداد خطوط مدیریت شود.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام باعث یکنواختی و حذف مسیرهای اضافه شده است، ادامه داد: به همین منظور لچکی‌های میدان آزادگان اجرا و یک خط از مسیرها حذف شد.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات اجرا شده در میدان ولیعصر (عج) تأکید کرد: در راستای آرام‌سازی میدان ولیعصر (عج) شاهد تأثیر مثبتی در روان‌سازی ترافیک هستیم.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KQPbt