رفتن به محتوای اصلی

خبرهای خوش پارکینگی در قم/از احداث پارکینگ زیرسطحی در 19 دی تا ایجاد لکه‌های پارکینگ بر مبنای طرح تفصیلی

خبرهای خوش پارکینگی در قم/از احداث پارکینگ زیرسطحی در 19 دی تا ایجاد لکه‌های پارکینگ بر مبنای طرح تفصیلی
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: طی جلساتی با حضور نمایندگان مناطق شهرداری قم، ایجاد لکه‌های پارکینگ که در طرح تفصیلی مصوب شده است تا مشخص شود که پارک خودروها در هر منطقه به چه نحو پوشش داده می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، حامد خسروی در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با بیان اینکه احداث هفت پارکینگ طبقاتی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌ها اجرای پارکینگ زیرسطحی ۲۶ متری استاد فقیهی جنب مخابرات در خیابان ۱۹ دی بوده که طراحی آن انجام شده است و ظرفیت پارک ۱۸۷ خودرو را دارد.  

وی افزود: طی جلساتی با حضور نمایندگان مناطق شهرداری قم ایجاد لکه‌های پارکینگ که در طرح تفصیلی مصوب شده است تا مشخص شود که پارک خودروها در هر منطقه به چه نحو پوشش داده می‌شود و میزان دسترسی به پارکینگ سنجیده شود.  

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: لازم است موضوع مالکیت آن نیز برای شهرداری تبیین شود تا در صورت نبود شرایط ، تغییر کاربری صورت گیرد.  

وی با تأکید بر اینکه در میدان جانبازان و خیابان مصلی لکه پارکینگ در نظر گرفته شده، اما ازآنجاکه تجاری بوده استفاده از آن امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: در تفاهم‌نامه با مصلی یکسری زمین‌ها در اختیار شهرداری برای استفاده به‌عنوان پارکینگ قرار داده شده است.  

خسروی اضافه کرد: یک لکه پارکینگ در پشت سینما تربیت در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه خیابان دورشهر کمبود پارکینگ دارد و این لکه پارکینگ نیز در مجاورت درمانگاه بقیه‌الله(عج) است، در کمیته راهبری تأکید شد که اقدامات لازم برای مالکیت آن انجام شود.  

وی یادآور شد: لکه پارکینگ در میدان امام خمینی (ره) واقع در منطقه سه وجود ندارد، اما به‌عنوان پارکینگ موقت استفاده می‌شود و افراد موتورسیکلت‌های خود را در این نقطه پارک و به سمت شهرک شکوهیه حرکت می‌کنند که پیشنهاد دادیم با توجه به موقعیت مناسبی که دارد سرمایه‌گذار ورود کند تا تقاضای پارکینگ در این منطقه را پوشش دهد.  

وی گفت: یک لکه پارکینگ در خیابان شهید بهشتی وجود دارد که با رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی چنانچه بتوانیم در این منطقه پارکینگ طبقاتی احداث کنیم‌، کمک زیادی به پوشش پارک خودرو در این محدوده می‌کند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MfPfM