رفتن به محتوای اصلی
مدیرکل برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم:

آرام‌سازی و ساماندهی معابر پرتردد اولویت ترافیکی قم است

آرام‌سازی و ساماندهی معابر پرتردد اولویت ترافیکی قم است
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از ساماندهی ترافیک در معابر پرتردد خبر داد و گفت: آرام‌سازی در شوارع پرتردد از اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است و تدابیری چون ایجاد پارکومتر و پارکینگ در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش شهرنیوز، حامد خسروی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک اظهار داشت: بازسازی و نوسازی در بخش حمل‌ونقل عمومی از اقدامات مؤثر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است.

 وی بابیان اینکه تا چند سال گذشته طول عمر ناوگان‌های اتوبوس‌رانی به ۱۰ سال رسیده بود افزود: با توجه به تحریم‌های موجود امکان خرید ناوگان وجود نداشت و سازمان اتوبوس‌رانی زیر نظر معاونت حمل‌ونقل ترافیک ۲۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کرد که این اقدامی مؤثر در عرصه نوسازی و بازسازی حمل‌ونقل عمومی بود و موجب کاهش سرفاصله‌های زمانی و بهبود مطلوبیت استفاده از حمل‌ونقل همگانی می‌شود.

 مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص هوشمند سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: به‌منظور ایمن‌سازی و کاهش تصادفات تعداد دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش‌یافته است.

 اهتمام برای توسعه خطوط اتوبوس تندرو

خسروی ادامه داد: مجموعه مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک در تلاش‌ بوده تا اقدامات مؤثری در توسعه شبکه معابر، احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح و همچنین در طرح توسعه خطوط اتوبوس تندرو انجام دهند.

 وی با توجه به مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای کاهش سرفاصله زمانی به ۱۰ دقیقه صورت گرفته و به‌موجب این امر ما نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

 گفتنی است در وضعیت موجود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد و دو سال اخیر با حمایت دولت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه‌شده و در سال جاری نیز تعدادی خریداری و در مرحله عقد قرارداد است.

 ساخت نرم‌افزار مکان‌یابی اتوبوس

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات مؤثر در زمینه هوشمندسازی، از طراحی نرم‌افزار اطلاع‌رسانی از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه موردنظر خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات در راستای اعتمادسازی شهروندان در استفاده از حمل‌ونقل عمومی طراحی نرم‌افزار و تحت وب است که شهروندان با نصب این نرم‌افزار می‌توانند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه موردنظر مطلع شوند.

 خسروی از ساماندهی ترافیک در معابر پرتردد خبر داد و عنوان کرد: آرام‌سازی در شوارع پرتردد از اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است و تدابیری چون ایجاد پارکومتر و پارکینگ در نظر گرفته‌شده است.

 وی در پایان از بازگشایی خیابان شهید فاطمی و اتمام پروژه عمار یاسر خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم در خصوص زیرساخت‌های خیابان شهید فاطمی و پروژه عمار یاسر به‌زودی بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tiPrY