رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم:

تقویت آتش‌نشانی قم به لحاظ نیروی انسانی ضرورت دارد

تقویت آتش‌نشانی قم به لحاظ نیروی انسانی ضرورت دارد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر لزوم تقویت آتش‌نشانی به لحاظ نیروی انسانی گفت: ضوابط آتش‌نشانی در حیطه ساخت‌وساز به حمایت قانونی نیاز دارد.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، یکی از مشکلات در حوزه آتش‌نشانی را کمبود نیرو دانست و اظهار کرد: ایستگاه‌های آتش‌نشانی پنج تا هفت‌نفره هستند و چنانچه سه خودرو به محل حادثه بروند، همه نیروها از ایستگاه خارج می‌شوند.

 وی با تأکید بر لزوم تقویت آتش‌نشانی به لحاظ نیروی انسانی، افزود: بسیاری از ضوابط آتش‌نشانی در مقررات ملی ساختمان نیست و حمایت قانونی از ضوابط آتش‌نشانی به اندازه کافی اتفاق نیفتاده است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در شهر قم با مطالعه ضوابط ملی و بین‌المللی، مسائل قابل‌اجرا را در استان قم بومی‌سازی کنیم.  

زندیه ادامه داد: انجام این ضوابط نیازمند وجود افراد متخصص در زمینه آتش‌نشانی است تا ضوابط را با هم تطبیق دهند، سازمان آتش‌نشانی ضوابط را به نظام‌مهندسی ابلاغ کرده است تا در نقشه‌ها اعمال شود و آتش‌نشانی نیز بر این امر نظارت می‌کند.  

وی عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی علاوه بر ساختمان‌های مسکونی در مناطق غیرمسکونی نیز باید نظارت داشته باشد که شرایط خوبی ایجاد شده است اما با توجه به وسعت شهر نیاز به افزایش نیروهای آتش‌نشانی وجود دارد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KbPwE