رفتن به محتوای اصلی

۷۰ فرآیند اداری در شهرداری قم اصلاح شد

۷۰ فرآیند اداری در شهرداری قم اصلاح شد
مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم گفت: شهرداری در سال گذشته بر روی ۷۰ فرآیند، آسیب‌شناسی، عارضه بندی و بهبود روش‌ها را انجام داد.

محمد مداحی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، در خصوص بهبود روش‌ها و عملکرد اظهار داشت: احصای فرآیندها در شهرداری قم از سال ۹۲ آغاز شد که ۲۰۰ فرایند شناسایی شد.  

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بر روی ۷۰ فرایند آسیب‌شناسی، عارضه بندی و بهبود صورت گرفت که این کار با نظارت شورای اسلامی شهر قم انجام شد.  

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم گفت: تمام فرآیندها در سازمان پارک‌ها، میادین میوه و تره‌بار، سازمان آتش‌نشانی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز احصا شدند و برنامه بهبود آن‌ها پیگیری شد و اکنون در حال اجرا هستیم و در سال ۱۴۰۲ نیز بهبود روش‌ها را برای سایر سازمان‌ها به کار می‌گیریم.  

وی با اشاره به شناسایی فرآیندهای کاری در معاونت‌های تخصصی شهرداری قم ابراز کرد: همچنین برخی از موارد ابر فرایند بودند که یکی از موارد ماده ۱۰۱ بود که در آن فردی که در شهرداری قصد دارد ملکی را از حالت بایر با شهرداری موافقت کند برای توافق با شهرداری فرایند طولانی در پیش دارد که با تلاش اداره کل املاک و همچنین شهرسازی تعاملات زیادی با معاونت مالی داشتیم که این ابر فرآیند، بررسی و فرآیند ابلاغ آن مشخص شد.  

مدیر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری قم عنوان کرد: یکی دیگر از فرآیندها بحث توافق املاک در جریان پروژه‌های کلان‌شهری بود که در این زمینه هم اقداماتی صورت گرفت.  

وی با بیان اینکه امسال کلیه معاونت‌ها و فرآیندهای شهرداری مورد رصد قرار می‌گیرد و مراحل فراخوان در دستور کار است، گفت: برای این منظور سه مشاور اخذ شده که تمام فرایندهای موجود در شهرداری را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار می‌دهند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/DkPbC