رفتن به محتوای اصلی
۱۸ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۱
مدیر منطقه سه مطرح کرد؛

مالکان، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها 3 گانه نوسازی بافت فرسوده در قم هستند/ارائه تسهیلات مناسب توسط شهرداری

مالکان، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها 3 گانه نوسازی بافت فرسوده در قم هستند/ارائه تسهیلات مناسب توسط شهرداری
مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه مردم نقش مهمی در نوسازی بافت فرسوده دارند، گفت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها یکسری اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وجود 270 هکتار بافت فرسوده در سطح منطقه 3 قم اظهار داشت: ساماندهی این بافت اقدامی بین‌سازمانی و بین وزارتخانه‌ای است و تنها یکسری اختیارات را شهرداری در بحث صدور پروانه و تراکم دارد.

وی با بیان اینکه صدور پروانه در این محدوده رایگان بوده و شهرداری هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و حتی یک طبقه تشویقی برای بافت فرسوده داشتیم، ابراز کرد: در سال جاری نیز با همتی که شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی داشتند دوطبقه مازاد بر دیگر نقاط شهر تراکم ارائه می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم یادآور شد: در بخش‌های دیگر، برای ساخت‌وساز ارگان‌هایی مثل راه و شهرسازی، سازمان نظام‌مهندسی، بانک‌ها، بنیاد مسکن و... باید ورود داشته باشند و البته 50 درصد کار هم به مشارکت مردم وابسته است.

وی با تأکید بر اینکه در بافت فرسوده امکان ارائه برخی خدمات مانند سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز وجود ندارد، مطرح کرد: برای پیشبرد این اهداف نیاز به تملک بوده و شهرداری اقداماتی در این زمینه را در دست دارد.

روحانی وزیری خاطرنشان کرد: از لحاظ شهرداری امکانات و تسهیلات خوبی برای نوسازی بافت فرسوده ارائه می‌شود، اما گاهی مالکین، تمایلی به نوسازی ندارند و مشکلاتی از قبیل میانگین سنی مالکین نیز اثرگذار است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اظهار داشت:در مورد پارکینگ نیز بحث‌های زیادی شکل‌گرفته است،چون این قطعات ریزدانه است و نمی‌توانند پارکینگ را تأمین کنند و تسهیلاتی در این بخش داده‌شده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/leNx