رفتن به محتوای اصلی
۱ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
شهردار قم:

طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست/علم، تقوا و مجاهدت 3 اصل پیشرفت از نگاه قرآن

طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست/علم، تقوا و مجاهدت 3 اصل پیشرفت از نگاه قرآن
شهردار قم با بیان اینکه طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست، گفت: دانش‌آموزان باید مختصات و جایگاه خود را بدانند و به پیشرفت خود و کشور کمک کنند.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس در آموزشگاه تیزهوشان دکتر اسحاق حسینی برگزار شد، با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند، اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان مسئولیت‌پذیر، مدیران آینده کشور هستند.  

وی با بیان اینکه طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست، افزود: دانش آموزان باید مختصات و جایگاه خود را بدانند و با ترسیم نقشه راه باید بدانند که در چه کشوری هستند و چگونه می‌توانند سبب پیشرفت خود و کشور شوند.  

شهردار قم سه اصل مهم برای پیشرفت از نگاه قرآن را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: علم، تقوا و مجاهدت سه اصلی بوده که قرآن در آیاتش به آن اشاره کرده و آن‌ها را سبب مزیت و پیشرفت انسان‌ها دانسته است.  

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد دنبال اصالتی مالی و مادی هستند، اضافه کرد: هدف نهایی پیشرفت انسان نباید صرفاً مادی باشد؛ اگر کرامت وجود نباشد رسیدن به تمام قله‌های مادی هم بی‌ارزش است.  

وی فرارسیدن هفته دفاع مقدس را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: بیش از ۵۰ کشور مستقیم و غیرمستقیم به دنبال زیر سوال بردن کیان کشور بودند که همه اقشار از ۱۳ تا ۸۰ ساله پای مجاهدت آمدند و دشمن حتی یک متر از کشور را نیز نتوانست فتح کند.  

شهردار قم ادامه داد: کشتی نظام اسلامی با رهبری و درایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در همه موارد در حال پیشرفت است و اگر قسمتی هم باقی‌مانده به دست پرتوان آینده‌سازان کشور انجام خواهد شد.  

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان از انرژی نوجوانی و جوانی استفاده کنند و با نقشه راهی مشخص به سمت رسیدن به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها حرکت کنند.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/PMN9