رفتن به محتوای اصلی
۱ مهر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۱
مدیرکل طراحی خبر داد:

طراحی ۱۶ پل عابر پیاده مکانیزه در قم/انجام طراحی پیاده‌روهای پیوسته

طراحی ۱۶ پل عابر پیاده مکانیزه در قم/انجام طراحی پیاده‌روهای پیوسته
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: در سال جاری، ۱۶ پل عابر پیاده مجهز به آسانسور برای نصب در نقاط مختلف شهر طراحی شد.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به طراحی ۱۶ دستگاه پل مکانیزه در اداره کل فنی و طراحی شهرداری قم اظهار کرد: این تعداد پل مکانیزه برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برای سال ۱۴۰۲ است.  

وی خاطرنشان کرد: عبور عرضی ایمن، رفاه شهروندان در دسترسی به پل‌ها و پاسخگویی به مطالبات مکانیزه کردن پل‌ها از مهم‌ترین اهداف این طراحی است.  

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به اینکه پله‌های برقی فضای زیادی را در پیاده‌رو اشغال کرده و موجب نارضایتی شهروندان می‌شوند، تصریح کرد: طراحی آسانسور فضای بهتری برای شهروندان ساکن در اطراف پل ایجاد می‌کند.

وی یکی دیگر از اقدامات این اداره کل را طراحی پیاده‌روهای پیوسته دانست و گفت: این پیاده‌روها با هدف دسترسی ساده همه اقشار شهروندان ازجمله معلولان عزیز طراحی می‌شوند.  

نیک خلق احمدی افزود: نمونه این طراحی در یکی از معابر منشعب از خیابان دروازه ری رخ‌داده که در این‌گونه طراحی‌ها علاوه بر مسطح کردن و مناسب‌سازی پیاده‌رو، مسئله آب‌های سطحی و دیگر موانعی که تردد را با مشکل مواجه می‌کند، برطرف شده و محوری متناسب با نیازهای شهروندان طراحی می‌شود.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/PVNy