رفتن به محتوای اصلی
۶ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
مدیرکل طراحی شهرداری قم:

ایجاد ارتباط بصری و فضایی در مجموعه‌های اطراف بازار کهنه

ایجاد ارتباط بصری و فضایی در مجموعه‌های اطراف بازار کهنه
مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: در زمین مجاور بازار کهنه یک مجموعه پارکینگ عمومی در حال احداث است که در طراحی طبقه همکف ایجاد ارتباط بصری و فضایی با مجموعه بازار کهنه و کاروانسرای ملاحسین دیده‌شده است.

لیلی نیک خلق احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به طراحی پارکینگ عمومی مجاور بازار کهنه در دوطبقه اظهار کرد: در طبقه همکف پروژه به‌گونه‌ای طراحی‌شده که با مجموعه بازار کهنه و کاروانسرای ملاحسین ارتباط داشته باشد.

 وی افزود: ارتباط میان این طبقه همکف که رویدادهای فرهنگی نیز برای آن پیش‌بینی‌شده است با کاروانسرای ملاحسین بر ارزش فضایی آن می‌افزاید.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: تمام این طراحی‌ها یک مجموعه را تشکیل می‌دهد که هم راسته‌بازار در آن دیده‌شده و هم یک مرکزیت برای اقدامات فرهنگی و هم ارتباط با محدوده تاریخی پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه گودبرداری این محدوده دو دهه پیش انجام‌شده بود، تصریح کرد: دو سال پیش سازمان میادین میوه و تره‌بار ایمن‌سازی این گود را انجام داده بود اما همین کار نیاز به بروز رسانی داشت.

نیک خلق احمدی اضافه کرد: به دلیل حساسیت پروژه در تمام مراحل در کنار پیمانکار بودیم و جزئیات کار ایمن‌سازی طراحی می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه در طراحی این پارکینگ از مشاور خواستیم با اهالی محله صحبت کرده و کارکردها و پیشینه این محدوده را بررسی کند، گفت: همچنین مشاور موظف شده است که با کارشناسان میراث فرهنگی جلساتی داشته و عکس‌های هوایی این محدوده را به‌طور کامل رصد کند.

 مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم ادامه داد: برای ما بسیار مهم بود که در این محدوده چه اقداماتی از حیطه تجاری و فرهنگی انجام می‌شده و ارتباط کاربری‌های دیگر ازجمله مدرسه و مسجد با این قسمت از بازار چگونه بوده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MAPVV