رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم

خدمت‌رسانی 526 آتش‌نشان در 36 نقطه محدوده مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان

خدمت‌رسانی 526 آتش‌نشان در 36 نقطه محدوده مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: 526 نفر از پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی در نیمه شعبان در 36 نقطه محدوده مسجد مقدس جمکران به ارائه خدمات پرداختند.

به گزارش شهرنیوز، عباس جعفری در گفتگویی با اشاره به خدمات سازمان آتش‌نشانی در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: بحث ایمنی ازاین‌جهت که با امنیت، سلامت و حفظ جان و مال همشهریان و هم‌وطنان عزیز در ارتباط است، لذا یکی از کمیته‌های بسیار مهم به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی نیز بر حسب وظایف قانونی و مصوب خود، اقداماتی را آغاز و نسبت به ایمن‌سازی موکب‌ها و آموزش موکب‌داران و آموزش پرسنل مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) خدماتی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه انجام و در مرحله بعد استقرار نیروها دنبال شد، با توجه به اینکه در ایام نیمه شعبان خیل عظیمی از عشاق امام زمان(عج) برای نماز و زیارت در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند، بحث‌های ایمنی در ارتباط با خودروها و پیاده‌‌روها نیز مورد توجه قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز کرد: به دلیل ترافیک و حجم ورودی جمعیت به قم، می‌توانست حضور پرسنل در مواقع خطر را زمان‌بر باشد که سعی شد در محل‌های اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و در پارکینگ‌ها، خودروهای خود را مستقر کنیم.
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری حضور نیروهای آتش‌نشانی از 11 شهر در جهت خدمت به زائران در نیمه شعبان بود که در این زمینه 30 خودرو از 11 شهر به همراه 100 پرسنل عملیاتی در قم حضور یافتند.
جعفری با تأکید بر اینکه عمده این پرسنل و تجهیزات از آتش‌نشانی تهران بود که 13خودرو 5 موتورسیکلت مجهز به تجهیزات اطفا بود، گفت: امسال 526 نفر از پرسنل عملیاتی آتش‌نشانی در نیمه شعبان در 36 نقطه محدوده مسجد مقدس جمکران و در پارکینگ‌ها ورودی مسجد و بلوار پیامبر اعظم(ص) به ارائه خدمات پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی این نیروها به‌طور کامل در ایام نیمه شعبان در آماده‌باش بودند و با عنایت به حضور خیل عظیمی از زائران، خودروهایی را در مسیر مستقر کردیم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اذعان کرد: با توجه به حضور میلیونی زائران و تردد خودروها، باید مراقب بود تا حوادثی به دلیل اقدامات ناایمن اتفاق نیفتد و حادثه‌ای کوچک خسارات مالی و جانی را رقم نزند، ازاین‌رو باید بحث‌های ایمنی را جدی بگیریم و با کمک همشهریان عزیز شهری ایمن بسازیم.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/nqNK