رفتن به محتوای اصلی
۲۱ آذر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
مدیر منطقه سه قم خبر داد:

تولید بیش از نیم میلیون بوته و گیاه در مرکز تولید گل و گیاه فدک منطقه 3 قم

تولید بیش از نیم میلیون بوته و گیاه در مرکز تولید گل و گیاه فدک منطقه 3 قم
مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: بیش از نیم میلیون بوته انواع گونه‌های گیاهی در مرکز تولید گل و گیاه فدک در منطقه سه در هشت‌ماهه گذشته سال جاری تولید شده است.

به گزارش واحد خبر منطقه سه شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری فضای سبز در نگهداری فضای سبز شهری، تأمین گل و گیاه مورد نیاز برای توسعه و بهسازی فضای سبز است، اظهار داشت: این موضوع در زمان‌های گذشته در گلخانه و مراکز تولید وابسته به شهرداری تأمین می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه با توسعه شهر قم و افزایش نیاز به گل و گیاه و از طرف دیگر واگذاری امور توسعه و نگهداری فضای سبز به بخش خصوص این فرایند دچار تغییراتی شد افزود: شهرداری تلاش کرد با این تغییرات همسو شود و برنامه‌ریزی برای حداکثر استفاده از پتانسیل‌های موجود برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های نگهداری فضای سبز انجام گیرد.

به گفته مدیر منطقه سه شهرداری قم، با توجه به اینکه در مرکز تولید گل و گیاه منطقه در بوستان فدک زیرساخت‌های لازم موجود برای تولید گل و گیاه تا حدود زیادی موجود بود، با تجهیز و بروز رسانی این سایت زمینه افزایش تولید گونه‌های گیاهی با رویکرد گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی، گونه‌های گیاهی با ارزش‌افزوده بیشتر و همچنین افزایش بهره‌وری مجموعه ایجاد شد.

وی با اشاره به افزایش دو هزار متری عرصه به مرکز تولید گل و گیاه منطقه سه ابراز کرد: در حال حاضر مجموعه مرکز تولید گل و گیاه فدک با مساحت حدود 15 هزار مترمربع شامل دو هزار مترمربع سالن گلخانه، هزار و 200 مترمربع خزانه تولید نشاء و هفت هزار مترمربع فضای چیدمان گل و گیاه و نگهداری موقت است.

روحانی وزیری خاطرنشان کرد: این مرکز در طول سال ظرفیت تولید بیش از 750 هزار بوته گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز را دارد و در هشت‌ماهه گذشته سال جاری بیش از نیم میلیون بوته انواع گونه‌های گیاهی مورد نیاز در فضای سبز در این مرکز با استفاده از توان شرکت‌های خصوصی حوزه فضای سبز تولید و در فضای سبز منطقه و مناطق هم‌جوار کاشته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت مکانی و دسترسی مناسب مناطق هم‌جوار، به‌منظور راندمان حداکثری مجموعه و کاهش هزینه تأمین گل و گیاه در شهرداری قم،  با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برنامه‌ریزی لازم انجام شده است که تولید مازاد این مرکز در اختیار فضای سبز مناطق هم‌جوار قرار گیرد.   

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/tcP5Y