رفتن به محتوای اصلی
۲۱ بهمن, ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
مدیر منطقه ۶ شهرداری قم:

تملک باغ زاد و اراضی حریم راه‌آهن، دو راهبرد مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در منطقه 6 قم

تملک باغ زاد و اراضی حریم راه‌آهن، دو راهبرد مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در منطقه 6 قم
مدیر منطقه ۶ شهرداری قم گفت: این منطقه یکی مناطق کمتر توسعه‌یافته در حوزه فضای سبز است که تملک باغ زاد در 20 متری شهید کرمی و 33 هزار مترمربع حریم راه‌آهن برای توسعه فضای سبز منطقه در دست اقدام است.

به گزارش شهرنیوز، احمد ترکمن  در جشن‌های مردمی و ویژه‌برنامه‌های "قم، قیام و اقامه" که همزمان با دهه فجر و با شعار «جشن ملی مشارکت پرشور، آینده روشن» که با حضور مسئولان شهری در مسجد علی المرتضی(ع) واقع در خیابان توحید برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مبعث حضرت رسول(ص)، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در این منطقه، اظهار داشت: سال جاری بودجه منطقه 570 میلیارد تومان بود که از این بودجه مبلغ 370 میلیارد تومان صرف هزینه‌های عمرانی شده و 170  میلیارد تومان بابت تملک و مابقی هم صرف بهسازی شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری ادامه داد: ازجمله پروژه‌های در حال انجام فرهنگسرای شهریار در انتهای بلوار کارگر و تقاطع کشاورز است که با اعتباری بالغ‌بر 40 میلیارد تومان از  محل اعتبارات شهرداری مرکز در حال ساخت است.

به گفته وی، از مبلغ 170 میلیارد تومان مورد اشاره در بحث تملک، مبلغ 129 میلیارد تومان متعلق به یک محل بوده که از این مبلغ 90 میلیارد تومان بابت تملک زمین برای احداث بوستان خانواده هزینه شده است.

ترکمن با بیان اینکه متأسفانه منطقه ۶  با سرانه 62 سانتیمتر دارای کمترین سرانه فضای سبز است ابراز کرد: این عقب‌ماندگی به دلیل توسعه و ساخت مسکن در سالیان دور و عدم توجه به احداث فضای سبز است.

وی یادآور شد: در حال حاضر دو گزینه برای احداث و توسعه فضای سبز در این محدوده در دسترس است که نخستین باغ زاد است که شهرداری اعلام کرده به‌هیچ‌عنوان برای کاربری مسکونی  موافقت نخواهد کرد که در حال مذاکره برای تملک آن هستیم.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اضافه کرد: گزینه دوم زمین‌هایی است که در حدود ۳۳ هزار مترمربع و متعلق به آستانه مقدس حضرت معصومه(س) است که از راه‌آهن تحویل گرفته و در محدوده راه‌آهن است که قسمتی از آن را درخت‌کاری کردیم.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KbPe6