رفتن به محتوای اصلی
۷ دی, ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
مدیر منطقه شش قم عنوان کرد؛

تفکیک غیرمجاز از آسیب‌های تخلفاتی منطقه 6 قم/120 هزار مترمربع اراضی آزادسازی شد

تفکیک غیرمجاز از آسیب‌های تخلفاتی منطقه 6 قم/120 هزار مترمربع اراضی آزادسازی شد
مدیر منطقه شش شهرداری قم آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف‌شده را یکی از دستاوردهای منطقه دانست و گفت: تفکیک غیرمجاز به علت گرانی زمین و کم‌توانی اقتصادی مردم در این منطقه بسیار دیده‌ می‌شود.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، یکی از وظایف مناطق شهرداری قم را نظارت بر تخلف در حوزه ساخت‌وساز دانست و اظهار کرد: تفکیک غیرمجاز منجر به صدور حکم ۳۵ مورد قلع ساختمان شد و در حوزه رفع سد معبر و صنوف نیز ۳۷۵۰ مورد قلع و رفع داشته‌ایم.

 وی افزود: از بین این قلع و تخریب، ۱۱۵۰ مورد مربوط به صنوف و ۲۶۰۰ مورد مربوط به وانت‌بارها است و جمع‌آوری اثاثیه صنوف و وانتی نیز به میزان ۱۲۵۰ مورد اجرایی شده است.

 مدیر منطقه شش شهرداری قم خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۶ مورد اعمال بند ۲۰ اجراشده و صنوف مرتبط با جمع‌آوری غیرمجاز زباله پلمپ شده است.

 ترکمن با اشاره به اهمیت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی، تأکید کرد: بیش از ۱۰۰ مورد از این گاراژها خارج از محدوده شهری است و به همین دلیل امکان ساماندهی آن‌ها وجود ندارد.

 وی اضافه کرد: اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری منطقه به‌صورت ۲۴ ساعته در سطح منطقه فعال است، اما بیشترین تخلفات در مناسبت‌های خاص مانند نیمه شعبان، عاشورا و تاسوعا که نیروها در بخش‌های مختلف شهر فعال هستند، اتفاق می‌افتد.

مدیر منطقه شش شهرداری قم آزادسازی ۱۲۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف‌شده را یکی از دستاوردهای منطقه دانست و گفت: تفکیک غیرمجاز به علت گرانی زمین و کم‌توانی اقتصادی مردم در این منطقه بسیار دیده‌شده و تقسیم‌بندی زمین‌ها به قطعات بیش از ۲۰۰ متر نیز عاملی بر این تخلف شده است.

 ترکمن تعداد پرونده‌های تخلفات منطقه را ۳۸۶۷ مورد دانست و افزود: ۲۲۰۲ مورد مربوط به تفکیک غیرمجاز و تجاوز به معبر است و به دلیل اینکه نقل و انتقالات بر اساس قولنامه و وکالتی است، شهرداری امکان توافق ندارد و تنها توانسته‌ایم با سه درصد از پرونده‌ها به توافق برسیم.

انتهای پیام/103

 


https://www.qom.ir/t9PCC