رفتن به محتوای اصلی
شهردار قم مطرح کرد؛

تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است/آتش‌نشانی قم به‌روز است

تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است/آتش‌نشانی قم به‌روز است
شهردار قم گفت: شهر قم ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی دارد که این تعداد به نسبت جمعیت، مطابق با استانداردها است.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه برپایی نمایشگاه عکس آتشواره که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی در نگارستان اشراق برپا شد، اظهار کرد: ایمنی شهری یکی از مسائلی بوده که برای ما بسیار مهم است.  

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های مهم و مجهول در هر جامعه‌ای مسئله ایمنی است افزود: همین مجهول بودن گاهی غفلت در این زمینه را ایجاد می‌کند.  

شهردار قم با اشاره به اینکه نقش آتش‌نشانی حراست از جان و مال مردم است، گفت: تیمی که در این زمینه در شهرداری شکل گرفته بسیار با انگیزه و با مهارت است.  

وی با تأکید بر وجود ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر قم ادامه داد: از نظر تجهیزات در سطح کشور استاندارد هستیم اما برای ایمنی هر چه هزینه کنیم، کم است.  

سقائیان نژاد اضافه کرد: عزیزانی که در آتش‌نشانی قم جذب می‌شوند غربال‌گری شده‌اند و کسانی هستند که سبک زندگی شهدا را سرلوحه خود قرار داده و مدیریت جهادی را از فرهنگ دفاع مقدس آموخته‌اند و به این دلایل مجموعه بسیار منسجم و آماده برای حراست از مردم هستند.  

تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم استاندارد است  

وی با بیان اینکه آموزش در آتش‌نشانی یکی از مسائل مهم است، ادامه داد: مستندسازی و عکاسی حوادث به آموزش مؤثر کمک می‌کند.  

شهردار قم گفت: پس از هر حادثه‌ای باید جلساتی تشکیل‌شده تا شرایط را تحلیل کرده و برای حوادث مشابه بعدی آماده شود.  

وی با اشاره به ویژگی‌های موردنیاز برای نیروهای آتش‌نشانی افزود: به‌روز بودن، معنویت، با انگیزه بودن و قبراق بودن نیروهای آتش‌نشانی بسیار مهم است.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/PcNI