رفتن به محتوای اصلی
۹ خرداد, ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم مطرح کرد؛

گام‌به‌گام تا خودکفایی شهرداری قم در تولید بتن و جداول بعد از تولید کامل آسفالت

بعد از تولید آسفالت؛ گام‌به‌گام تا خودکفایی کامل شهرداری قم در تولید بتن، جداول و ماسه آسفالت
سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به تولید کامل آسفالت موردنیاز شهر در مجتمع امیرکبیر گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، نیازهای بتنی برای پروژه‌های عمرانی و تولید جداول در این مجتمع به سمت تکمیل شدن می‌رود.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال 1401، اظهار کرد: در سال گذشته 150 هزار تن آسفالت در مجموعه امیرکبیر تولید و در سطح شهر توزیع شد.

وی ادامه داد: تولید آسفالت در کارخانه امیرکبیر موجب شد تا علیرغم افزایش شدید قیمت قیر، شهر قم جزو کلان‌شهرهایی باشد که برای تأمین آسفالت و استفاده از آن برای خدمت‌رسانی به مردم مشکلی نداشته باشد.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با بیان اینکه کارخانه بتن مجموعه امیرکبیر چندین سال بلااستفاده و به حالت متروکه درآمده بود، مطرح کرد: باتوجه به مشکلات تأمین بتن در شهرداری و پرداخت رقم‌های بالا برای تأمین آن، در سال 1401، بخش بتن مجموعه امیرکبیر نیز مجدداً راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از فراهم کردن امکانات برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه، رایزنی‌ها با بخش خصوصی انجام شد و در نهایت این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد.

بخشی با اشاره به اینکه در سال گذشته بخش خصوصی توانست حدود سه هزار و 500 مترمکعب بتن تولید کند، عنوان کرد: این کارخانه می‌تواند بازوی قدرتمندی برای سازمان و پروژه‌های شهری باشد، چراکه دیگر نیازمند خرید بتن با قیمت‌های بالا نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه کارخانه بتن یکی از نقاط عطف مجتمع امیرکبیر است، اذعان کرد: همچنین در حوزه آسفالت نیز باتوجه به اینکه ماسه 06 یکی از متعلقات اصلی تهیه آسفالت است، توانستیم اگرچه در انتهای مردادماه موجودی این ماسه صفر بود، ولی در ادامه روزانه 500 تن ماسه 06 تولید کنیم.

سرپرست سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه در این فرآیند سنگ لاشه خریداری‌شده و تبدیل به ماسه 06 می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار تن ماسه06 در مجموعه امیرکبیر وجود دارد که می‌تواند به‌راحتی پاسخ‌گوی نیازهای شهری باشد.

وی با بیان اینکه در بخش دیگری از این مجموعه تولید جدول انجام می‌شود، یادآور شد: علیرغم برخی مشکلات، هم‌اکنون در این بخش از مجموعه امیرکبیر تقریباً روزی 250 عدد جدول تولید می‌شود.

بخشی با تأکید بر اینکه در طول سال 1401، حدود 30 هزار جدول تولیدشده است، ابراز کرد: در نظرداریم امسال علاوه بر افزایش خط ماسه 06، دستگاه دیگری نیز برای تهیه جدول ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: همچنین چشم‌اندازی برای تولید جدول در ابعاد مختلف و نیوجرسی نیز داریم.

انتهای پیام/


https://www.qom.ir/uQNB