رفتن به محتوای اصلی
۲۰ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
با مشارکت شهرداری قم؛

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌های سطح شهر قم/اجرای طرح فرهنگی کریمه اهل‌بیت(س) در بوستان غدیر

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بوستان‌های سطح شهر قم/اجرای طرح فرهنگی کریمه اهل‌بیت(س) در بوستان غدیر
ایجاد ایستگاه نشاط معنوی در بوستان‌های منتخب شهر قم و اجرای ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت در بوستان غدیر با هدف ایجاد روحیه معنوی در ماه مبارک رمضان و توجه به حوزه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در حال انجام است.

به گزارش شهرنیوز، شهرداری، مجموعه‌ای از فرصت‌های مهم اجرایی را در اختیار دارد و می‌تواند نقشی مؤثر در فرهنگ‌سازی عمومی و تقویت روحیه نشاط و امید ایفا کند. در محدوده وظایف و برنامه‌های شهرداری، «فرهنگ» در معنی عام کلمه مطرح است و برنامه‌ریزی فرهنگی، باید با نگاه جامعه‌شناسانه، اقشار مختلف شهروندان را پوشش دهد.

ظرفیت بوستان‌های شهر قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی

خانواده‌های قمی به دلایل شرایط آب و هوایی خاص قم، معمولاً در ایام ماه مبارک رمضان بعد از افطار تا قبل از سحر در بوستان‌ها حضور دارند، و به دلیل قرارگیری این ایام در نوروز، شاهد حضور قابل‌توجهی از زائران و مسافرین نیز در این ایام مبارک در بوستان‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به این ظرفیت ابراز کرد: با توجه به این حضور باید در ابتدا با تدابیر مناسب از بروز آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها با تعامل با سایر دستگاه‌های متولی جلوگیری به عمل آید و در مرحله بعد بهره‌وری مناسب در راستای برنامه‌های فرهنگی و مسائل دینی موردتوجه ویژه قرار گیرد.

ایجاد ایستگاه‌های نشاط معنوی در بوستان‌های منتخب شهر قم

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد، سرپرست سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز معتقد است: ایجاد ایستگاه نشاط در بوستان بانوان نرگس با هدف ایجاد روحیه معنوی و همچنین برگزاری و مشارکت برنامه‌های فرهنگی در بوستان شهریار، بوستان پردیسان و بوستان اطلس توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی‌شده است.

برگزاری ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در این راستا گفت: ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) در سطح بوستان غدیر با حضور فعالانه نیروهای شهرداری، فراجا، گروه‌های جهادی، تبلیغی، بسیج و سپاه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در حال برگزاری است.

حسین محمدرضایی با اشاره به‌ویژه‌برنامه طرح کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: فعالیت در بوستان‌های سطح شهر قم با مشارکت فعال نیروهای شهرداری قم، قرارگاه 19 دی، فراجا، گروه‌های جهادی، تبلیغی، بسیج و سپاه از سال 1402 در بوستان غدیر آغاز شده و تاکنون در 25 بوستان سطح شهر در حال برگزاری است.

وی اجرای ویژه‌برنامه در حوزه کودکان و نوجوانان و فعالیت در حوزه تربیت فرزند برای خانواده‌ها را موضوع حیاتی دانست و تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح بوستان غدیر با پشتیبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم توسط گروه جهادی بسیج و طلاب انجام می‌شود و ما شاهد استقبال گسترده خانواده‌ها هستیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم وسعت بوستان غدیر را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد غرفه‌های فرهنگی به دلیل وسعت زیاد بوستان غدیر از دغدغه‌های این سازمان است و لازمه این کار همراهی ارگان‌هایی چون بسیج، قرارگاه 19 دی، سپاه و.. با سازمان فرهنگی شهرداری قم بوده تا در کنار این ارگان‌ها گام‌های بلندی برداشته و نیازهای فرهنگی بوستان‌های سطح شهر به‌ویژه بوستان غدیر را رفع کند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/RcPdK