رفتن به محتوای اصلی
شهردار قم:

شهرداری قم در مسئله حجاب و عفاف دغدغه مند است/اقدامات فرهنگی در بوستان‌ها تقویت شود

شهرداری قم در مسئله حجاب و عفاف دغدغه مند است/اقدامات فرهنگی در بوستان‌ها تقویت شود
شهردار قم با تأکید بر لزوم گسترش هر چه بیشتر اقدامات فرهنگی در بوستان‌های شهر گفت: در شهرداری نسبت به مسئله حجاب و عفاف دغدغه وجود دارد.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه بررسی و جمع‌بندی اجرای طرح‌های حجاب و عفاف در بوستان‌های شهری قم، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های قانونی از سوی وزارت کشور در موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: بعضاً دیده می‌شود این ابلاغیه‌ها با برداشت‌های شخصی مواجه شده و مسئولیت‌های مختلف به دوش شهرداری گذاشته می‌شود، درحالی‌که مبنا باید دستورالعمل‌های قانونی و کشوری باشد.

وی ادامه داد: شهرداری قم درزمینه فضاسازی فرهنگی بوستان‌ها و نصب اطلاعیه‌های موردنیاز برای رعایت موازین قانونی و اسلامی اقدام کرده است، اما برخورد با هنجارشکنان بر عهده دستگاه‌های قانونی مربوطه خواهد بود.

شهردار قم با بیان اینکه شهرداری‌ها برای این‌گونه موارد قوه قهریه ندارند ابراز کرد: نیروهای خدماتی موجود در بوستان‌های شهری ضابط قضایی نیستند که بتوانند برخوردی اصولی با این موارد داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین طرح شهربانو به‌عنوان برنامه جامع شهرداری قم در حوزه حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: ما در این زمینه دغدغه داریم و وظیفه خود می‌دانیم اقدامات ارشادی و فرهنگی در این حوزه را تقویت کنیم، اما تمام اقدامات شهرداری باید در چارچوب قانون پیگیری شود.

دکتر سقائیان نژاد با اشاره به حساسیت‌هایی که درباره برخی بوستان‌های بزرگ شهری وجود دارد گفت: شهرداری در این حوزه‌ها باید فعال‌تر عمل کند که اقداماتی نیز انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه فضاسازی و اقدامات فرهنگی ازجمله اقدامات شهرداری قم است اظهار داشت: اگر نهادهای فعال و قانونی در این حوزه از ما کمک می‌خواهند؛ در چارچوب قوانین این کار را انجام می‌دهیم و شهرداری در این حوزه به‌عنوان تسهیلگر وارد میدان خواهد شد.

شهردار قم گفت: حمایت از حضور کسانی که ضابط قضایی هستند یا نیروی انتظامی در بوستان‌ها جزو سیاست‌های شهرداری است و ما در این موضوع با دستگاه‌های مرتبط در چارچوب قانون و طبق مصوبات شورای اسلامی شهر همکاری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصل مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر در دیدگاه دینی، امری است واجب و در دیدگاه قانونی نیز یک قانون است . اگر قرار باشد برخوردی فراتر از تذکر لسانی که وظیفه‌ای است همگانی صورت بگیرد، باید کسی باشد که ازنظر قانونی اجازه برخورد قهری داشته باشد که نیروهای خدماتی شهرداری در این دایره قرار نمی‌گیرند.

دکتر سقائیان نژاد با تأکید بر ضرورت تقویت اقدامات فرهنگی و ارشادی در اماکن عمومی شهر ازجمله بوستان‌های بزرگ شهری اضافه کرد: برای انجام اقدامات اثرگذار فرهنگی در بوستان‌ها، دست یاری به‌سوی افراد خوش‌فکر دراز می‌کنیم تا به کمک شهرداری بیایند. در این زمینه دستگاه‌های متعدد فرهنگی رسالت دارند که باید به میدان بیایند. 

انتهای پیام/


https://www.qom.ir/glNZ