رفتن به محتوای اصلی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴

کمبود فضای سبز در شهرها سبب اختلالات جدی در حیات شهروندان می‌شود

کمبود فضای سبز در شهرها سبب اختلالات جدی در حیات شهروندان می‌شود
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی را دارند که کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان در نخستین جلسه شورای مدیران سازمان در سال جدید گفت: شهرها به‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز شهری در زندگی امروز افزود: در این میان فضاهای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره شهرها در متابولیسم آن‌ها نقش اساسی را دارند که کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

 مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ادامه داد: بر همین اساس نظارت بر عرصه‌های فضای سبز شهری از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه حاصل تلاش چندین ساله باغبانان، کارشناسان و مدیران این حوزه که ایجاد ۲۶ میلیون مترمربع فضای سبز است باید به نحو احسن حفظ و نگهداری شود.

همچنین در حاشیه این جلسه آیین معارفه حسین محمدی به‌عنوان سرپرست جدید اداره نظارت سازمان سیما، منظر فضای سبز شهری شهرداری قم انجام و از تلاش‌های مصطفی آقا بزرگی نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/RZPcd