رفتن به محتوای اصلی

کاهش عرض مسیرهای ترافیکی قم براساس آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری

کاهش عرض مسیرهای ترافیکی قم براساس آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در راستای اجرای آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری، عرض بعضی بلوارهای شهر قم کاهش پیدا می‌کند.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اجرایی شدن آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری که به شهرداری‌ها ابلاغ‌شده اظهار کرد: بلوار امام علی (ع) یکی از محورهای ترافیکی منطقه پردیسان است که در زمان شکل‌گیری این منطقه در دهه‌های پیش‌ساخته شده است.

 وی افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل افزایش سرعت و ناایمنی بلوار، آمار تصادفات افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ سه نفر در یک تصادف جان باختند.

 مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: بازدید میدانی در همین خصوص با حضور دادستان شهر قم، رئیس پلیس راهور و نمایندگان شهرداری از این بلوار صورت گرفت و مقرر شد شهرداری قم اقدامات لازم نسبت به ایمن‌سازی این مسیر را در دستور کار قرار دهد.

 خسروی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه جدید از وزارت راه و شهر‎سازی، اضافه کرد: شهرداری قم باهدف ایمن‌سازی بلوار امام علی (ع) و عمل به آئین‌نامه وزارت راه و شهر‎سازی اقداماتی از قبیل کاهش عرض بلوار و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در دستور کار قرار داد.

انتهای پیام/103

 


https://www.qom.ir/MtP5E