رفتن به محتوای اصلی
۲۴ مهر, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
مدیر منطقه سه قم مطرح کرد؛

پیش‌بینی ۶ تقاطع غیرهمسطح در منطقه 3 شهر قم/بودجه منطقه در سال جاری محقق می‌شود

پیش‌بینی ۶ تقاطع غیرهمسطح در منطقه 3 شهر قم/بودجه منطقه در سال جاری محقق می‌شود
مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۶ تقاطع غیرهمسطح در سطح منطقه سه پیش‌بینی‌شده است گفت: احداث تقاطع حافظ و بعثت امسال در بودجه امسال قرار گرفت.

مهرداد وزیری روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ شهرداری منطقه سه به سمت اجرای کارهای روساختی ازجمله نورپردازی، ایجاد فضای سبز، پیاده‌روسازی و طرح‌های زیباسازی خواهد رفت، اظهار داشت: با حل معضلات موجود در منطقه تا پایان سال جاری، از سال آینده درصد بیشتری از بودجه به این موارد اختصاص خواهد یافت.  

وی با اشاره به اینکه ظرف سه سال اخیر بودجه شهرداری منطقه سه ۱۰ برابر شده است، ابراز کرد: در سال جاری ۴۱۰ میلیارد تومان بودجه برای منطقه سه پیش‌بینی‌شده که تمام آن محقق می‌شود.  

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه بوستان فدک از بوستان‌های قدیمی شهر قم به شمار می‌رود و نخستین کمپینگ شهر قم بوستان فدک است، اضافه کرد: در این بوستان پروژه‌های مختلفی اجرا می‌شود و بخشی از بوستان به شهربازی، بخشی به سازمان قطار شهری، بخشی به کمپینگ زائر و… اختصاص‌یافته است.  

وی در خصوص مسیر ویژه اتوبوس خیابان امام خمینی (ره) گفت: نظر ما این است که خیابان به حالت اولیه خود برگردد، چراکه مسیر ویژه اتوبوس تندرو به شکل موجود خطرآفرین است. در شرایط فعلی تقاطع کوچه‌ها باز شده و اتوبوس‌ها به‌صورت دوطرفه در این مسیر تردد کرده و موتورسیکلت‌ها نیز تردد دارند.  

روحانی وزیری با اشاره به اینکه ۶ تقاطع غیرهمسطح در سطح منطقه سه پیش‌بینی‌شده است که در این خصوص مکاتبات انجام‌شده و آمادگی کامل برای اجرا آن داریم، مطرح کرد: احداث تقاطع حافظ و بعثت امسال در بودجه قرار گرفت و احداث تقاطع ۳۰ متری کیوانفر و خیابان امام خمینی(ره) و تقاطع زین‌الدین از اهمیت زیادی برخوردار است.  

وی با تأکید بر اینکه در طرح جامع ترافیک ۳۵ تقاطع در شهر قم پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۱۹ مورد از این تقاطع‌ها احداث‌شده است، یادآور شد: از ۱۶ مورد تقاطع باقی‌مانده ۶ مورد در منطقه سه قرار دارد.  

مدیر منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه در حال طراحی تقاطع زین‌الدین هستیم، گفت: همچنین یک تقاطع نیز در طرح تفصیلی در انتهای خیابان نواب به سمت منطقه یک پیش‌بینی‌شده که با احداث آن منطقه سه به منطقه یک متصل خواهد شد.  

وی درباره راه‌اندازی مجتمع رفاهی ابتدای اتوبان قم – تهران گفت: این مجتمع وضعیت نامطلوبی داشت که با برگزاری مناقصه یک پیمانکار مشغول به کار شده و به‌زودی فاز یک فاز یک به‌صورت کامل افتتاح می‌شود.  

روحانی وزیری با اشاره به اینکه این مجتمع از نظر راه دسترسی، برق، آب و… مشکلاتی داشت که برطرف شده است یادآور شد: این پروژه تا آخر سال به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/DKP1F