رفتن به محتوای اصلی
۹ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:

پروژه فاز 5 عمار یاسر با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان عملیاتی می‌شود

مطلب بدون عنوان 1821
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، پروژه فاز پنجم عمار یاسر در مجموع با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: شاخص‌ترین پروژه طی چند سال اخیر در مدیریت شهری قم، اجرای فاز پنجم عمار یاسر است، این پروژه سالیان سال در دستور کار شهرداری قم قرار داشته است که به هر دلیلی از جمله کمبود اعتبارات بر زمین‌مانده بود.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ به تدریج اجرای این پروژه پررنگ و سال ۱۴۰۱ به‌طورجدی در حوزه عملیاتی سازی این پروژه گام‌های اساسی برداشته شد و تملکات اتفاق افتاد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه در محدوده شهری زمانی می‌توان پروژه‌ای را به‌درستی انجام داد که زیرساخت‌های لازم فراهم و معارضات رفع شود، خاطرنشان کرد: زمانی که پروژه فعال است حساسیت تملکات بسیار بیشتر است و اهالی وضعیت اجرای پروژه را بیشتر درک می‌کنند.

حلوایی‌زاده تاکید کرد: در شرایط فعلی که شمع‌ها را در اجرای پروژه‌ها پشت در منازل نصب می‌کردیم این حساسیت شهروندان برای تملکات بیشتر می‌شد، ازاین‌رو عملیات اجرایی پروژه هم‌زمان با تملکات شکل می‌گرفت.

وی گفت: در مورد اجرای این پروژه قراردادی مبنی بر ۷۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با سازمان داشته‌ایم که با توجه به افزایش حجم کار قرارداد اولیه به حدود ۹۲ میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی ما این است که پروژه با حدود ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شود.

پروژه فاز پنجم عمار یاسر که از زمان تصویب طرح آن نزدیک به ۵۰ سال می‌گذرد، طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جزو اولویت‌های اساسی شهرداری قم بود و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

انتهای پیام/104


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/lQNT