رفتن به محتوای اصلی
۵ آذر, ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
معاون شهردار قم مطرح کرد؛

همکاری شهرداری قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/از تسریع در صدور پروانه تا اعمال تخفیف 40 درصدی عوارض

همکاری شهرداری قم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن/از تسریع در صدور پروانه تا اعمال تخفیف 40 درصدی عوارض
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری قم همراهی و همکاری کاملی در اجرای پروژه‌های مسکن حمایتی دولت دارد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: نگاه ویژه‌ای در شهرداری قم نسبت به اجرای پروژه‌های مسکن دولتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم همراهی و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

 وی افزود: از ابتدای آغاز فرایند ساخت طرح‌های ملی مسکن، در اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی جلساتی به‌صورت مستقل برای این پروژه‌ها برگزار شد تا بررسی و تأیید نقشه‌ها در کوتاه‌ترین حالت ممکن صورت پذیرد.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان استقرار یک تیم مخصوص برای این امور، خاطرنشان کرد: در طول فرایند این اقدامات با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همکاری مستقیم داشته‌ایم.

 متین فر با تأکید بر اینکه در اراضی ۵۶۰ هکتاری بالغ‌بر ۳۲ هزار واحد مسکونی شامل هزار و ۳۲۰ بلوک شهری پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: تمام اقدامات مرتبط با صدور پروانه و دستور نقشه در این محدوده انجام‌شده است.

 وی با اشاره به اینکه منطقه هشت شهرداری قم به‌طور میانگین روزانه ۵۰ پروانه ساختمانی برای این پروژه‌ها صادر می‌کند، گفت: برای تأمین هزینه‌های پروانه که با تخفیف ۴۰ درصدی محاسبه‌شده است، تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان قم منعقدشده است.

 متین فر با بیان حجم ۳۰۰ میلیارد تومانی بدهی دولت بابت عوارض ساختمانی طرح‌های مسکن دولتی، تأکید کرد: این مبلغ با تخفیف ۴۰ درصد محاسبه‌شده و قرار است به‌صورت اقساط و ماهیانه پرداخت شود.

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شهرداری از این پروژه‌ها بر مبنای قوانین، اظهار کرد: مجموعه دولت به ما قول داده که این سهم در مراحل صدور پروانه ساختمانی تأمین شود.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/M9P99