به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان در گفتگویی با اشاره به اهمیت فضاسازی متناسب با مناسبتهای مذهبی بهویژه ایام شادی اهلبیت علیهمالسلام اظهار داشت: در دهه امامت و ولایت امسال، تلاش شده تا با بهرهگیری از عناصر هنری، نمادهای بصری و نورپردازیهای گسترده در سطح شهر، بستر مناسبی برای افزایش شور و نشاط اجتماعی شهروندان و زائران فراهم شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم ارتقا نشاط اجتماعی و تعظیم شعائر اهلبیت (ع) را از اهداف اصلی فضاسازیهای شهری در مناسبتها دانست و تصریح کرد: از آغاز دهه امامت و ولایت، شهر قم رنگ و بوی غدیری به خود گرفته و شهرداری قم با اجرای طرحهای متنوع بصری، فضاسازی و نورپردازی گسترده در سطح مناطق هشتگانه، جلوهای تازه از شادابی اجتماعی و پاسداشت عید ولایت را به نمایش گذاشته است.
وی با تأکید بر جایگاه بصری شهر در انتقال پیامهای فرهنگی و دینی افزود: یکی از مهمترین اقدامات امسال، نصب بزرگترین اِلِمان شهری علوی در شهر قم بوده که همزمان با دهه ولایت، در بزرگراه امام علی (ع) نصب و به بهرهبرداری رسیده است. این اثر با ارتفاع ۸ متر و طراحی منحصربهفرد با خط کوفی بنایی، نشاندهنده اصالت و هویت فرهنگی شیعیان است.
جوادیان با بیان ویژگیهای فنی و هنری این اثر گفت: «این اِلِمان با ساختاری مهندسیشده، از جنس استیل با نورپردازی داخلی ساخته شده و فرآیند طراحی و ساخت آن در مدت دو ماه توسط هنرمندان و متخصصان داخلی انجام شده است. این اثر با هدف تجلیل از عید غدیر و تقدیم به نگاه همشهریان، زائران و محبان امیرالمؤمنین علی (ع) طراحی و نصب شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در پایان خاطرنشان کرد: فضاسازی شهری تنها یک اقدام ظاهری نیست؛ بلکه بستری برای ترویج فرهنگ اهلبیت (ع)، تقویت نشاط عمومی و پیوند میان هنر، هویت دینی و فضای شهری است. در همین راستا، دهها اِلِمان نوری، پرچم، کتیبه و نمادهای بصری نیز در میادین و معابر اصلی شهر نصب شده تا قم در این ایام جلوهگاه شادمانی و ولایتمداری باشد.