رفتن به محتوای اصلی
۱۲ بهمن, ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۹

نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد/ 150 مسجد پایگاه برگزاری جشن‌های قم، قیام، اقامه

نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد/ 150 مسجد پایگاه برگزاری جشن‌های قم، قیام، اقامه
نشست توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری مجموعه جشن‌های قم، قیام، اقامه با حضور شهردار قم برگزار شد.

به گزارش شهرنیوز، جلسه توجیهی برنامه‌های شهرداری قم در دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری مجموعه جشن‌های قم، قیام، اقامه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولین و رابطین مساجد، شهردار قم، مدیران، معاونین و مسئولین روابط عمومی مناطق هشتگانه و برخی دیگر از مسئولین شهری برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با تبریک اعیاد ماه رجب و ایام پیروزی انقلاب اسلامی از افزایش تعداد مساجد منتخب برای برگزاری جشن‌های دهه فجر به 150 مسجد خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار بود شهرداری با 44 مسجد منتخب شهر برای برگزاری این جشن‌ها همکاری کند، اما به توصیه دوستان و با نظرسنجی که در جلسه هم‌اندیشی صورت گرفت و نیز تدبیر شهردار و شورای اسلامی شهر قم به عدد 150 مسجد رسیدیم.

وی ادامه داد: هدف از این نشست تشریح برنامه‌ها و تقدیم بسته‌های تبلیغی به مساجد برای فضاسازی معابر و محوطه بیرونی مساجد است.

مسجدمحوری در رأس فعالیت‌های فرهنگی شهرداری قم

در ادامه حجت‌الاسلام‌ سید احمد طباطبایی‌نژاد سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم نیز در این نشست گفت: شهرداری قم در چند سال اخیر بحث محور شدن مسجد در محلات را در دستور کار خود قرار داده و از سال 95 این موضوع پیگیری و هر سال این دغدغه رشد پیدا کرده است.

به گفته وی، از حیث برنامه‌ها، حمایت‌ها و بودجه امسال قدم بزرگی در مسیر مسجد محوری در قالب اقدامات فرهنگی شهرداری قم برداشته شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم افزود: سازمان که بازوی فرهنگی شهرداری محسوب می‌شود، برنامه‌های مختلفی را در این ایام برگزار می‌کند که شامل برگزار جشن و ویژه‌برنامه‌ها در مساجد، برنامه قرآنی ویژه در برخی مساجد، برنامه‌های ورزشی و المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب، توزیع بسته‌های تبلیغی بین مساجد، نورافشانی مساجد و جشن ویژه مردمی "شهر من" در هر پنج‌شنبه در یک منطقه است.

وی ادامه داد: در مجموع 25 مورد برنامه توسط شهرداری قم در ایام دهه فجر و اعیاد رجبیه برگزار می‌شود که که این روند تا ماه شعبان و عید نوروز ادامه دارد.

حضور مؤثر شهرداری در مناسبت‌ها و مراسم‌های انقلابی

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن ذاکری رئوف رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با تأکید بر اینکه شهرداری قم یکی از عناصر فعال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، گفت: همه ما همواره شاهد حضور مؤثر شهرداری در مناسبت‌ها و مراسم‌های انقلابی به‌ویژه در دهه فجر هستیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم فرمودند راهبرد اصلی دشمن کتمان ایام‌الله است و قبل‌تر هم فرمودند که جهاد تبیین، جهاد فوری و قطعی است.

ذاکری رئوف اظهار کرد: ما امر به جهاد تبیین داریم، عرصه، عرصه جهاد است، راهبرد اصلی دشمن هم کتمان ایام‌الله است تا این ایام به فراموشی سپرده شود، عناصر اصلی و سربازان خط مقدم این جبهه نیز دست‌اندرکاران فعالیت در مساجد هستند که امیدوار هستیم با همکاری یکدیگر و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بتوانیم دهه فجر متفاوتی را رقم بزنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم شعار امسال تبلیغات اسلامی در قم را «هر مسجد و هر مدرسه یک ستاد» عنوان کرد و گفت: خادمین مساجد با مساجد اطراف خود ارتباط برقرار کنند و با توجه به تمرکزی که دشمن در این جنگ بر نوجوانان و جوانان دارد، فضا برای حضور این قشر فراهم شود.

وی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: ما در ستاد دهه فجر به دنبال فراگیرکردن جشن‌ها هستیم و شما هم سعی کنید همه محل را تحت تأثیر قرار دهید، کار اصلی با شماست.

ذاکری رئوف تصریح کرد: راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه مورد تأکید است؛ به دنبال پویایی و فعال بودن مسیر راهپیمایی با برپایی غرفه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان و غرفه‌های خدماتی و فرهنگی هستیم تا با توجه به اعیاد ماه رجب یک جشنواره برگزار کنیم.


https://www.qom.ir/DANr