رفتن به محتوای اصلی

ارگان‌های فرهنگی شهرها با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند

ارگان‌های فرهنگی شهرها با یکدیگر تعامل و هم‌افزایی داشته باشند
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی برکات زیادی را در پی دارد، گفت: موضوع حائز اهمیت جزیره‌ای عمل کردن ارگان‌های فرهنگی در شهرهاست، در حالی که کنار هم جمع شدن و تعامل با یکدیگر باعث افزایش هم‌افزایی می‌شود.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری قم، مهدی کریمی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان در حاشیه دومین همایش مدیران عامل سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری‌های سراسر کشور به میزبانی شهرداری قم، با تشکر از شهرداری قم به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی به دلیل برگزاری این همایش اظهار داشت: بنده بعد از چندسال که مجدداً به قم سفر کردم، متوجه تحول شگرفی در شهر قم از نظر زیبایی و فرهنگی شدم که این پیشرفت قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تعامل و هم‌افزایی برکات زیادی را در پی دارد، گفت: تجربیات و فعالیت‌های شهری، با گردهمایی‌ها و تعاملات چهره به چهره رشد می‌کند و این همایش‌ها مسلماً می‌تواند مثمر ثمر باشد.

کریمی در تشریح اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان بیان کرد: شهرداری زنجان و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی آن در سال گذشته هزار و 196 برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در محلات مختلف و در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا کرده است.

وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیتی که ما آسیب شناسی کردیم، جزیره‌ای عمل کردن ارگان‌های فرهنگی در شهرهاست، در حالی که کنار هم جمع شدن و تعامل با یکدیگر باعث افزایش هم‌افزایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان گفت: به طور مثال در این راستا ما در زنجان، دبیرخانه سرود تشکیل دادیم که سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سپاه پاسداران، اداره ارشاد و اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و کانون‌های فرهنگی مساجد در آن حضور دارند و این دبیرخانه باعث هم‌افزایی و منسجم شدن گروه‌های سرود شهر شد، درنتیجه گروه‌های سرودی که حمایت نمی‌شدند بیشتر دیده شدند.

کریمی با بیان اینکه درحال انجام این امر در خصوص تئاتر مساجد و محلات نیز هستیم، اظهار کرد: این قبیل کارها اگر در همه حوزه‌ها اتفاق بیفتد، باعث موفقیت بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازم نیست هرکسی هرچه که دارد را تنها در یک ارگان بروز دهد، گفت: مدیران باید آنچه را که از سازمان خود طلب می‌کنند، در اختیار شهر قرار داده، همه را پای کار بیاورند و در قالب یک ستاد در جهت بالا بردن فرهنگ و آبادانی شهر بکوشند، بنابراین لازم است غرور سازمانی را کنار بگذاریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به 8 شهریور ماه روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدین سهرودی و روز زنجان گفت: ما برای این مناسبت هفته فرهنگی زنجان را تعریف کرده و فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهیم؛ در چند سال اخیر نیز به دلیل مصادف شدن این روز با ماه محرم و صفر، فعالیت‌ها حول محور حسینیه زنجان انجام می‌شود و از این طریق شهر زنجان را معرفی می‌کنیم.

وی مشکل اساسی در کشور ما را سازمانی عمل کردن دانست و تصریح کرد: ما ابتدا باید دغدغه‌ها و مشکلات مردم را شناسایی و با تشکیل دبیرخانه و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، مسائل را مرتفع کنیم.

کریمی در پایان با انتقاد از نگاه‌ها به سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری به عنوان یک صندوق، بیان کرد: این سازمان دارای ایده است، لذا در کنار هم، ذیل یک پرچم، با یک متولی خاص و یک جبهه مردمی می‌توانیم مسائل فرهنگی را حل کنیم.

 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/DtPQe