رفتن به محتوای اصلی

شهرها بستر رشد و تعالی انسانی شوند 

شهرها بستر رشد و تعالی انسانی شوند 
مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی کشور گفت: رشد و تعالی انسان در جامعه شهری باید اتفاق بیفتد تا شهروند تراز تربیت شود.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم؛ دکتر وزیری مشاور وزیر کشور در دومین نشست مدیران عامل سازمان های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری های کشور در قم که به منظور تبادل و انتقال تجربیات اجتماعی و فرهنگی درحال برگزاری است، اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری پیشرفت چهار عرصه علم، زندگی، معنویت و فکر را شامل می شود لذا ارتباط مسجد و سازمان فرهنگی شهرداری در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: «پیشرفت در عرصه زندگی» مهمترین اصلی است که شهرداری ها باید به آن بپردازند زیرا یکی از مهمترین سرمایه های هر جامعه توسط نهاد شهرداری تولید و بازتولید می شود.

مشاور وزیر کشور گفت: هدف از برپایی این نشست درک و اهمیت حلقه های میانی و نهادهایی است که می توانند مهمترین رکن تولید و تمدن سازی در هر شهر و کشوری باشند که توجه به نهاد مهم مسجد و ارتباط آن با شهرداری ها باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهرنشینی سریعی را طی ۱۰۰ سال اخیر شاهد بودیم که همچنان این فرایند ادامه دارد و مهاجرت ها اعداد بزرگی را به خود اختصاص داده اند و مهاجرت و توسعه شتابزده اتفاقی را رقم زده که می توان نام آن را از جا کندگی گذاشت زیرا در این فرایند به یک‌باره وارد فضای اجتماعی جدیدی شدیم که افراد مختلف نتوانسته اند به راحتی یکدیگر را در آن پیدا کنند لذا آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته است. 

وزیری گفت: رشد و تعالی انسان در جامعه شهری باید اتفاق بیفتد تا شهروند تراز تربیت شود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تنهایی نمی توانند به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: معلمان ما باید تقویت شوند که نقش حلقه میانی را دارند همچنین زیرساخت های اجتماعی باید تقویت شود زیرا زیرساخت فضاهای شهری امکان ارتباط، همکاری و حمایت متقابل می دهد.

وزیری تاکید کرد: باید فضایی ساخته شود که انسان ها یکدیگر را بیابند و حمایت و ارتباط متقابل و مثبت با هم داشته باشند و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند مساله مهم ما در جامعه سازی حلقه های میانی است که شهرداری ها این خصوص با محوریت نهاد مسجد و نقش آفرینی که نهادهای توانمندساز پیرامون مساجد می توانند داشته باشند. 

وی با تاکید براینکه ارتباط سازمان های فرهنگی شهرداری های کشور با ما باید بیشتر شود، گفت: شهرداری و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری صرفا اقدام به فضاسازی شهری و برگزاری مناسبات نیست بلکه باید کمک کرد که اقدامات و برنامه های اجتماعی به نحوی حلقه میانی شوند که گروه های اجتماعی موثر را بیابیم و حتی ایجاد و آنان را توانمند سازیم.
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/DtPtt