رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان پارک‌های شهرداری اصفهان:

در طرح‌های تفصیلی شهرها توجه کافی به فضای سبز نمی‌شود

مطلب بدون عنوان 2665
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در طرح‌های تفصیلی شهرها به مسئله بسیار مهم فضای سبز توجه کافی نمی‌شود.
در مواردی قانون اجازه تفکیک باغات را به معاونت شهرسازی می‌دهد ولی برای سازمان سیما و منظر قوانین دیگری دیده شده است و این موضوع موجب می‌شود سازمان در مقابل مردم قرار بگیرد.

‌به گزارش شهرنیوز، مجید عرفان‌منش  در نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر که در سالن همایش‌های دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: در طرح‌های تفصیلی به حداقل‌های زیست‌محیطی که مهم‌ترین آن فضای سبز است، توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اولویت‌بندی‌های فضای سبز به این موضوع بازگردانده نشده است، افزود: اراضی که در شهرها برای کاربری‌های خدماتی از جمله فضای سبز لحاظ شده است، به طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مواردی شاهد نقض قوانین هستیم، گفت: در مواردی قانون اجازه تفکیک باغات را به معاونت شهرسازی می‌دهد ولی برای سازمان سیما و منظر قوانین دیگری دیده شده است و این موضوع موجب می‌شود سازمان در مقابل مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در مجموعه فضای سبز به نیروهای جوان نیاز داریم اما قانون دست شهرها را برای استخدام نیروهای جوان و متخصص بسته است.

عرفان‌منش با اشاره به اینکه ارتفاع مناسب فضای سبز در شهرها هشت متر است، افزود: عدم وجود تجهیزات مناسب موجب شده است تا ارتفاع فضای سبز در شهرها زیاد باشد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شهرها دچار ضعف خاک و کمبود آب هستیم، اظهار کرد: امروز درختان ما در ظاهر سالم، اما در باطن با مشکلات بسیاری مواجه هستند که با کوچک‌ترین بادها شکسته و خسارات جانی و مالی به شهروندان وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های پایدار درآمد پایدار ندارند، گفت: باید ردیفی برای سازمان‌های پارک‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان در نظر گرفته شود.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/DFPlA