رفتن به محتوای اصلی
۴ مرداد, ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵

سهم شهر قم از عوارض آلایندگی صنایع پیگیری شود/ لزوم توجه دولت به ارائه مشوق در مدیریت پسماند

مطلب بدون عنوان 1767
شهردار قم از مدیرکل محیط‌زیست استان قم خواستار پیگیری سهم شهر قم از عوارض آلایندگی  صنایع، دریافت تسهیلات از صندوق ملی محیط‌زیست و اجرای کمربند سبز شد.

به گزارش شهر نیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در نود و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم و خطاب به مدیرکل محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: شهر قم در حوزه حفظ محیط‌زیست و توسعه فضای سبز بسیار قوی عمل کرده است؛ به گونه‌ای که سالانه 700 میلیارد تومان برای فضای سبز شهر قم و بیش از 300 میلیارد تومان برای مدیریت پسماند هزینه می‌شود.

وی سرانه فضای سبز شهر قم را بیش از 20 مترمربع اعلام کرد و افزود: امروز هیچ زباله‌ای به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود و مدیریت روزانه 700 تن زباله نشان از اهمیت مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی است.

شهرداری قم با اشاره به سهم هزار میلیارد تومانی برخی شهرداری‌ها از عوارض آلایندگی درحالیکه یک ریال هم در این زمینه به شهرداری قم پرداخت نمی‌شود، تصریح کرد: امروز همه مطالبات از شهرداری می‌شود درحالی‌که حقوق شهر قم در صندوق ملی محیط‌زیست و پرداخت عوارض آلایندگی به شهر قم در نظر گرفته نمی‌شود.

وی آلودگی شهرک شکوهیه را یادآور شد و گفت: اجرای کمربند سبز خارج از محدوده شهری بوده و دستگاه‌های دیگر باید به کمک شهرداری برای تکمیل این موضوع بیایند.

سقاییان نژاد با اشاره به اقدامات ویژه‌ای که شهرداری قم در حوزه مدیریت پسماند انجام داده است اظهار داشت: تکمیل این اقدامات نیازمند ارائه مشوق‌هایی برای بخش خصوصی است که در این زمینه تسهیلات صندوق محیط زیست می‌تواند به کمک شهر قم بیاید.

انتهای پیام/105


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/lMNL