رفتن به محتوای اصلی
۲ خرداد, ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
آیت‌الله کریمی جهرمی:

اقدامات شهرداری قم در سال‌های اخیر خرسندکننده است/تقدیر از توسعه فضای سبز و بوستان‌ها در قم

مطلب بدون عنوان 1218
استاد برجسته حوزه علمیه، اقدامات شهرداری قم در سال‌های اخیر را خرسندکننده دانست

به گزارش شهرنیوز، آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم با تبریک دهه کرامت، ضمن بیان برخی ابعاد شخصیتی حضرت معصومه علیهاالسلام، اقدامات شهرداری در سال‌های اخیر را خرسندکننده دانست و اظهار داشت: از گزارش اقدامات متنوعی که ارائه شد، بسیار خرسند و امیدوار شدم. این توفیقی بوده که خداوند متعال شامل حال شما و همکارانتان کرده است تا این خدمات را برای مردم عزیز انجام دهید که قدر این فرصت را بدانید و شاکر این نعمت بزرگ باشید.

وی با اشاره به روایاتی درباره عظمت شهر مقدس قم، افزود: شهر مقدس قم، شهری است که در کلمات خاندان پیامبر علیهم‌السلام دارای عظمت ویژه‌ای است و اگر انسان به این نکته توجه کند، تمام سختی‌ها و مرارت‌های کار در این شهر برای او آسان و مقرون به نشاط می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه قم هویت مذهبی و علمی خاصی دارد و باید در برنامه‌ها، این هویت حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام بودن قم را حفظ کرد، گفت: یکی از مسئولان قم در زمان آیت‌الله‌العظمی بروجردی (اعلی‌الله‌مقامه)، کاری انجام داده بود و مرحوم آقا خیلی ناراحت شده بودند و به او دستور داده بودند که اول صبح که از خواب بلند می‌شوید صدبار بگویید «اینجا قم است».

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود تصریح کرد: توسعه بوستان‌ها و فضای سبز که در سال‌های اخیر در قم انجام‌شده، بسیار شادی‌آفرین و روح‌بخش است و انسان را متوجه آیات الهی می‌کند. چه خوب است که بتوانید با زبان هنر، مظاهر دینی را هم در این بوستان‌ها به نمایش بگذارید تا همزمان که مردم باید از نظر تفریحی و آرامش تغذیه شوند، برای رشد معنویت آن‌ها هم اقداماتی انجام دهیم.

آیت‌الله کریمی جهرمی در ادامه ضمن اشاره به برخی از پروژه‌های بلاتکلیف در شهر عنوان کرد: گاهی بدون برنامه‌ریزی، هزینه‌های کلانی برای یک پروژه می‌شود و با مرور زمان متوجه می‌شوند که موانعی برای این کار بوده و طرح به‌طور کامل متوقف می‌شود، حتی گاهی مجبور به تخریب آن می‌شوند که باید با نظارت و دقت کامل از ابتدا از اتلاف بیت‌المال جلوگیری شود.

وی با تأکید بر ارتباط صمیمی و دلسوزانه با آحاد مردم خصوصاً جوانان عزیز ، مطرح کرد: در کنار خدمات شهری، در حوزه فرهنگ نیز اگر بتوان هنرمندانه و با ظرافت، در مکان‌های پر رفت‌وآمد مانند بوستان‌های شهر،  از افراد ناصح و دلسوز که خود متخلق‌ به اخلاق شایسته‌اند و دارای بیانی نرم و توان ارتباط‌گیری با اقشار مختلف مردم هستند برای ترویج روحیه‌ی دینی و فضیلت‌های اخلاقی استفاده برد، به‌تدریج در اخلاق جامعه و ترقّی آن اثر خواهد گذاشت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به برخی از روایات که بر خدمت به ضعفا تأکید دارند، افزود: مراقب باشید در روند خدماتتان به کسی ظلم نشود، اقشار مظلوم و محروم تحت‌فشار قرار نگیرند، با مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط باشید و موجبات شادی و نشاط مردم را فراهم آورید؛ مخصوصاً به زندگی عزیزانی که  مسئولیت  نظافت شهر را در ساعات مختلف ، در گرما و سرما بر عهده دارند و به مردم خدمت می‌کنند، اهتمام و رسیدگی بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام/


https://www.qom.ir/utNJ