رفتن به محتوای اصلی
۵ دی, ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
وزیر کشور:

مسئول ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری است/متولی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی شهرداری‌ها هستند

مسئول ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری شهرداری است/متولی ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی شهرداری‌ها هستند
وزیر کشور در خصوص ساماندهی تاکسی‌ها اینترنتی گفت: ما در این قضیه شهرداری را به‌عنوان مسئول ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری می‌دانیم.

به گزارش شهرنیوز، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه برگزاری دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی ایران قوی که در مصلای تهران برگزار شد ، گفت: مخاطرات متعددی در کشور رخ می‌دهد مانند زلزله، سیل و فرونشست و ریزگردها؛ این‌ها مسائل و مشکلاتی است که در سطوح مختلف رخ می‌دهد. این موضوع بسیار جدی است و باید برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: حضور جانانه همه دستگاه‌ها از نیروهای مسلح و دستگاه‌های خدمات رسان و وزارتخانه‌ها، وزارت نیرو و بنیاد مسکن و حضور دارند و به مانند گذشته در میدان حضور جدی دارند.

وزیر کشور اظهار کرد: باید وقتی‌که یک تاکسی قرار است در شهر تردد کند اتحادیه مربوط به آن در شهر باید باشد و بایستی جریان هماهنگی آن مشخص شود. ما در این قضیه شهرداری را به‌عنوان مسئول ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری می‌دانیم؛ ساماندهی حمل‌ونقل درون‌شهری یکی از تکالیف شهرداری‌ها است و این حوزه نیز مربوط به شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه موضوع بحران و مخاطره یک موضوع جهانی است، اظهار داست: افزایش سطح تعاملات، گفت‌وگو و همکاری برای شناخت علل وقوع، چگونگی وقوع و چاره‌اندیشی آن بین کشورها بسیار مهم است.

وحیدی با تأکید بر اینکه سازمان‌های بین‌الملل باید بیش گذشته برای مقابله با بحران‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید تجربیات حوادث در سراسر دنیا در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه آموزش، تمرین و سناریو سه عنصر اصلی در مقابله با بحران‌ها است، افزود: باید این سه عنصر را در قالب نرم‌افزارها توسعه دهیم تا شهروندان بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/tkPm7