رفتن به محتوای اصلی
۶ شهریور, ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۳
نائب رئیس شورای شهر قم:

محرومیت‌زدایی از ‌سکونتگاه‌های غیررسمی قم دنبال می‌شود

محرومیت‌زدایی از ‌سکونتگاه‌های غیررسمی قم دنبال می‌شود
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ساماندهی محلات اسماعیل‌آباد و جمکران، گفت: با استفاده از ظرفیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم و تقویت همکاری‌ها، می‌توان معضلات موجود را پس از نزدیک چهل سال پایان داد.

به گزارش شهرنیوز، حسن طلایی در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت کنونی محلات اسماعیل‌آباد و جمکران، اظهار داشت: وضعیت کنونی محله اسماعیل‌آباد در شأن شهر و استان قم نیست و این معضل چهل‌ساله باید با همکاری مدیریت شهری و مدیریت استان برطرف شود.

وی ادامه داد: وجود سکونت‌گاه‌های غیررسمی با مشکلات اجتماعی و شهرسازی در شأن شهر قم نیست و مدیریت شهری و مدیریت استان باید با همکاری نزدیک این معضل را برطرف کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم وجود ۱۱۱ قطعه زمین در محله اسماعیل‌آباد را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیریت شهری باهدف توسعه شهری و کمک به حل معضلات اجتماعی قصد تملک این اراضی را دارد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت اراضی ۳۲ هکتاری برای تملک این اراضی گفت: با استفاده از ظرفیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به قم و تقویت همکاری‌ها می‌توان به این معضل پس از گذشت چند دهه پایان داد.

طلایی برطرف کردن چهره محرومیت از منطقه جمکران را یکی دیگر از مسائلی دانست که مسئولان باید نسبت به آن اهتمام ورزند و گفت: ‌با بازگشایی مسیر خیابان شهید حاج رضایی و خیابان شیخ حسن مثله در منطقه پنج شهرداری قم، مسیر چهره منطقه دگرگون‌شده و بخشی از محرومیت‌ها از بین خواهد رفت.

طلائی با اشاره به اینکه شهرداری قم باید برای احداث این دو معبر ۱۱۷ پلاک را تملک کند، تصریح کرد: اعتبارات لازم نقدی و غیر نقدی برای این پروژه در سال جاری در بودجه پیش‌بینی‌شده و شهرداری منطقه آماده توافق با مالکان است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/9yNc