رفتن به محتوای اصلی
۲۴ تیر, ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۸

لزوم و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری

لزوم و اهمیت رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بر رعایت نکات بهداشتی و زیست‌محیطی از سوی هیئات و دسته‌جات عزاداری در ایام ماه محرم تأکید کرد.

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا، اظهار داشت: مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئت‌ها از مهم‌ترین امکان مذهبی هستند که رعایت نکات زیست محیطی و بهداشتی در آنها می‌تواند جزوی از حرکت دینی و اعتقادی مردم معتقد و عزادار باشد. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه به‌منظور حفظ سلامت عزاداران حسینی، رعایت مجموعه‌ای از نکات زیست‌محیطی ضروری است، گفت: استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف برای توزیع مواد غذایی که ماهیتی داغ داشته مناسب نیست و از این ظروف تنها در توزیع مواد غذایی سرد یا ولرم می‌توان استفاده کرد.

به گفته وی، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف بر پایه پلی استایرن و موارد مشابه که از مشتقات نفتی بوده، می‌تواند علاوه بر تهدید سلامتی استفاده‌کنندگان، به دلیل تجزیه‌پذیر نبودن، سال‌ها در محیط‌زیست (آب، خاک) باقی بماند و سپس به زنجیره غذایی انسان به‌عنوان یک آلاینده شیمیایی برگردد.

میرابراهیمی یادآور شد: درصورتی‌که ظروف، یک‌بار مصرف نیستند و پس از شستشو دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند (برای مثال استکان و لیوان شیشه‌ای)، باید به نحوه شستشو و سپس نگهداری آن‌ها تا زمان استفاده دوباره توجه ویژه شود، چراکه در صورت عدم گندزدایی و شستشوی مناسب می‌توانند به‌عنوان منبع آلودگی، دیگر افراد را نیز بیمار کنند.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/lDNV