رفتن به محتوای اصلی
۱۰ اسفند, ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷

لزوم همراهی دولت در توانمندسازی محلات کم برخوردار شهری / تقدیر از اهتمام مدیریت شهری به توسعه متوازن امکانات

لزوم همراهی دولت در توانمندسازی محلات کم برخوردار شهری / تقدیر از اهتمام مدیریت شهری به توسعه متوازن امکانات
مشاور شهردار قم با اشاره به اجرای طرح مولدسازی از سوی دولت گفت: شایسته است دولت بخشی از منابع حاصل از این طرح را به توسعه محلات کم برخوردار اختصاص دهد.

حسن طلایی در گفت و گو با شهرنیوز با اشاره به اینکه توجه به مناطق کم برخوردار شهری یکی از اهداف و رویکردهای شهرداری قم در اجرای برنامه های عمرانی و خدماتی است اظهار داشت: این موضوع در سال‌های اخیر در شهرداری قم مورد توجه بوده که قابل تقدیر است.  
 
وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مناطق کم برخوردار شهری و توانمندسازی محلات نیاز به حل دغدغه‌های عمومی ساکنان این محلات دارد افزود: این موضوع از مسائل اولویت‌دار مدیریت شهری در قم است.  
مشاور شهردار قم به اهتمام دولت برای اجرای طرح مولدسازی اموال دولتی اشاره کرد و افزود: امیدواریم دولتمردان بخشی از منابع حاصل شده از اجرای طرح مولدسازی را به پروژه‌های مردمی در محلات کم برخوردار اختصاص دهند که رابطه مستقیمی با افزایش رضایتمندی عمومی دارد.  
به گفته وی، در بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از 200 میلیارد تومان برای توانمندسازی و توسعه محلات کم برخودار قم اعتبار هزینه شد؛ در لایحه بودجه پیشنهادی سال 1402 شهرداری قم نیز اعتبارات این مناطق بیش از 60 درصد افزایش یافته است که امید می رود با تصویب نهایی آن در شورای اسلامی شهر قم، بخشی از مشکلات و نیازهای این محلات برطرف شود. 
طلایی با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری قم در حیطه‌های مختلف زیست محیطی، حمل و نقل، طرح‌های بزرگ عمرانی و ... اضافه کرد: در این حوزه‌ها نیز اقدامات ارزشمندی در مناطق کم برخوردار شهر قم صورت گرفته است؛ اقداماتی مانند تقاطع‌های غیرهمسطح و بوستان‌های شهری که چهره این مناطق را تغییر می‌دهد.  
به گفته وی محلات کم برخودار شهری معمولا در دهه‌های گذشته بدون پرداخت عوارض و سایر مولفه‌های نظام شهرسازی و مدیریت شهری شکل گرفته‌اند که این موضوع موجب ایجاد معضلات ریشه‌ای در آنها شده است.  
مشاور شهردار قم ادامه داد: از طرفی عوارض و درآمدهای شهری در این محلات ناچیز است و همین موضوع موجب می‌شود توسعه این محلات با وجود اهتمام مدیریت شهری کند شود.  
عضو سابق شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به اجرای طرح مولد سازی وضرورت نیازتوجه محلات نیازمند و کم برخودار، شایسته است که دولت بخشی از درآمدهای حاصل از این طرح را برای توانمندسازی محلات کم برخودار قم اختصاص دهد تا تحول و توسعه این محلات بیش از پیش محقق شود 
وی معتقد است توانمندسازی و بهبود زیست شهری و فرهنگی در محلات کم برخودار ارتباط مستقمی با کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگی و رفتاری دارد و به هر اندازه که این امکانات و زیرساخت‌های این مناطق تکمیل و توسعه یابد، شاهد زیست اجتماعی بهتری برای شهروندان خواهیم بود.  
انتهای پیام /


https://www.qom.ir/nKNy