رفتن به محتوای اصلی
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد

لزوم توسعه فضای سبز شهری در منطقه 6 / ساماندهی بازار روزها اجرایی می‌شود

لزوم توسعه فضای سبز شهری  در منطقه 6 / طرح ساماندهی بازار روزها اجرایی می‌شود
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: در سطح منطقه 6 بیش‌ از ۴۶ بوستان شهری و جنگلی وجود دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش سرانه فضای سبز و مکان‌های تفریحی آن باید در دستور کار قرار بگیرد .

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای خدمات شهری منطقه 6 که با حضور مدیر منطقه، مدیران عامل سازمان‌های تابعه معاونت خدمات شهری و همچنین برخی از مدیران کل و مدیران شهری در محل سالن جلسات شهرداری منطقه 6 برگزار شد، بر جبران کاستی‌های فضای سبز و فضاهای تفریحی این منطقه تأکید کرد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز شهری یک نیاز حیاتی است ابراز داشت: اثرات فضای سبز شهر در تلطیف هوای شهر، بهبود کیفیت محیط زندگی شهروندان، ایجاد آرامش روانی، بهبود منظر بصری و ... انکارناپذیر است. 
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم بابیان اینکه در سطح منطقه 6 بیش‌ از ۴۶ بوستان شهری و جنگلی وجود دارد تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش سرانه فضای سبز و مکان‌های تفریحی آن باید در دستور کار قرار بگیرد . 
وی ادامه داد: درزمینهٔ خدمات شهری پروژه‌های قابل‌قبولی در سطح منطقه 6 صورت گرفته و امید است با همکاری و تعامل شهروندان محترم شاهد شهری سرسبز، پاک، ایمن و سالم در این زمینه باشیم . 
اصفهانیان مقدم در ادامه به وضعیت بازار روزهای سطح منطقه اشاره‌ کرد و گفت: طرح سامان‌دهی بازار روزها نیز در برنامه‌ریزی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم قرار داشته و امکاناتی نظیر سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، محل برگزاری نماز جماعت و ... در این بازارها پیش‌بینی‌شده است. با اجرای این طرح فروشندگان سیار سامان‌دهی و شاهد رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.
وی از طرح مبارزه با جوندگان موذی به‌ویژه موش‌ها در سطح شهر خبر داد و بیان داشت: علاوه بر بودجه مناسبی که در اختیار مناطق هشت‌گانه قرارگرفته، آموزش‌های مؤثری نیز به کارکنان خدمات شهری در راستای طعمه‌گذاری و مبارزه با این جوندگان داده‌شده است که مناطق نیز بر اساس اولویت‌بندی این طرح را اجرایی خواهند کرد. 
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: طرح سامان‌دهی غرف و کیوسک‌های مستقر در بوستان‌ها و سطح شهر نیز از برنامه‌های دیگر این معاونت بوده و هدف از اجرای آن توزیع عادلانه خدمات و جلب رضایت حداکثری شهروندان محترم است.
وی افزود: جبران کسری سرانه فضای سبز مناطق از طریق تملک باغات و با ایجاد بوستان‌ها قابل‌حل بوده و فضاهای سبز شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های حیات‌بخش انسان‌ها و تضمین‌کننده بقای آب‌وخاک و هوای سالم به شمار می‌روند.
اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: امید است با تلاش همکاران و تخصیص اعتبارات مورد نیاز و جدیت مدیریت شهری و تعامل و همکاری شهروندان بتوانیم سرانه فضای سبز مناطق و مکان‌های تفریحی را علی‌الخصوص در مناطق کم برخوردار جبران کنیم .
انتهای پیام/103


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/gSNu