رفتن به محتوای اصلی
۲۵ فروردین, ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
شهردار قم مطرح کرد؛

لزوم تدوین و تصویب طرح جامع پیرامون مسجد مقدس جمکران/طرح جامع نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف است

لزوم تدوین و تصویب طرح جامع پیرامون مسجد مقدس جمکران/طرح جامع نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف است
شهردار قم با تأکید بر لزوم تصویب طرح جامع پیرامون مسجد مقدس جمکران در اجرای پروژه‌های شهری گفت: شهرداری قم آمادگی کامل در تعامل و توسعه مسجد مقدس جمکران را دارد و با تعاملی که بین مسجد و مدیریت شهری ایجادشده می‌توانیم حرکت عملیاتی این منطقه را آغاز کنیم.

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد شهر قم را خورشید شهر نامید و اظهار داشت: بعضی از شهرها یک خورشید دارند، اما شهر قم باوجود حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران دارای تو خورشید فروزان است.

وی توجه به توسعه پیرامون مسجد مقدس جمکران را نیازمند نگاهی ملی دانست و افزود: مسجد مقدس جمکران برای توسعه‌ای در شأن این مسجد و شهر قم نیازمند طرح جامع بوده که هنوز اقدام مشخصی در این راستا انجام نگرفته است.

شهردار قم تأکید کرد: با تصویب طرح جامع تکلیف مدیریت شهری نیز در اجرای پروژه‌ها روشن می‌شود و ما دارای یک طرح منسجم برای توسعه‌ این منطقه خواهیم بود.

وی محدوده مسجد مقدس جمکران را چهار هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در این شرایط  مدیریت شهری آمادگی کامل برای توسعه‌ این منطقه را دارد که با در دست داشتن طرح جامع و تعامل خوب با مسجد می‌توانیم این حرکت عملیاتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/RKPQi