رفتن به محتوای اصلی
۲۱ اسفند, ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
مدیرکل وصول درآمد شهرداری قم:

عدم پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری از ابتدای سال آینده مشمول جریمه می‌شود

عدم پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری از ابتدای سال آینده مشمول جریمه می‌شود
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی جریمه در قانون نوسازی و عمران شهری گفت: مالکینی که تا پایان سال بدهی خود را پرداخت ننمایند از ابتدای سال مشمول جریمه مقرر در قانون خواهند شد.

محمد وحیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، در خصوص اهمیت پرداخت عوارض‌های شهرداری، اظهار داشت: عوارض نوسازی قانون مختص به خود را دارد و  گاهی شهروندان تصور می‌کنند که این موضوع بستگی به نوسازی ملک دارد، درحالی‌که مربوط به نوسازی و عمران شهری است.

وی با اشاره به قانون عوارض نوسازی، خاطرنشان کرد: عوارض نوسازی و عمران شهری شامل همه املاک و اراضی می‌شود و رقم عوارض نوسازی برحسب مؤلفه‌های قانونی محاسبه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی جریمه در قانون نوسازی و عمران شهری ابراز کرد: مالکینی که تا پایان سال بدهی خود را پرداخت ننمایند از ابتدای سال مشمول جریمه مقرر در قانون خواهند شد

وی در ادامه اضافه کرد: قانون نوسازی و عمران شهری و اصلاحات آن با هدف تأمین نیازمندی‌های شهری و اصلاح و توسعه معابر و ایجاد پارک‌ها، پارکینگ‌ها، توقفگاه‌ها، میدان‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها در سال ۱۳۴۷ تدوین و تصویب شد.

به گفته وحیدنیا، اجرای این برنامه‌ها هزینه‌های بسیاری دارد که یکی از راه‌های تأمین آن دریافت عوارض نوسازی است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به نحوه دریافت کد نوسازی برای پرداخت عوارض نوسازی، تأکید کرد: برای این‌که مالکان بتوانند کد نوسازی املاک را دریافت کنند و شماره آنان ثبت شود، باید با مراجعه به سامانه قم‌یار در سایت شهرداری، کد نوسازی را دریافت و عوارض را پرداخت کنند.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KpPCD