رفتن به محتوای اصلی
۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

عدم دسترسی‌، نبود پارکینگ، تردد عابران، ترافیک، نحوه خدمات‌رسانی از مشکلات بافت فرسوده در قم

عدم دسترسی‌، نبود پارکینگ، تردد عابران، ترافیک، نحوه خدمات‌رسانی از مشکلات بافت فرسوده در قم
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در زمینه گذر خودروهای امدادی، آتش‌نشانی و اورژانس در بافت فرسوده و عدم دسترسی و فقدان پارکینگ با مشکلات زیادی مواجه هستیم.


به گزارش شهرنیوز، محمود مسگری در جلسه کمیسیون تلفیق با محوریت حوزه عمران و حمل‌ونقل که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: ورود استانداری به بافت تاریخی و بافت فرسوده بخش زیادی از مشکلات شهروندان را رفع خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه بافت فرسوده و تاریخی در گذشته مشکلات زیادی در زمینه تأمین پارکینگ و عدم عقب‌نشینی در بافت تاریخی گریبان گیر شهروندان بوده است مطرح کرد: باید سلولی شدن بافت تاریخی موردتوجه قرار بگیرد تا بتوان به ساماندهی بافت فرسوده پرداخت.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در بافت های فرسوده، شهروندان به‌خصوص جانبازان و معلولان دچار مشکلات زیادی هستند و توان تردد در این بافت‌ها را ندارند، از طرفی در زمینه گذر خودروهای امدادی و آتش‌نشانی و اورژانس در بافت فرسوده و عدم دسترسی و فقدان پارکینگ با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
وی با تأکید بر اینکه همچنین شهروندان در روند ساخت‌وساز مسکن نیز در بافت فرسوده در انتقال مصالح با مشکلات زیادی روبرو هستند، عنوان کرد: امیدواریم با توجه به افزایش طبقات در بافت فرسوده، بتوان از این ظرفیت در جهت نوسازی بافت ها استفاده کرد.
مسگری تصریح کرد: سلولی شدن بافت‌های تاریخی می‌تواند بخش زیادی از مشکلات در رفع بافت های فرسوده را رفع کند، در این زمینه صیانت از بافت تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: ساماندهی آرامستان‌ها یکی از رویکردهای مهم مدیریت شهری است، به نظر در نقاط مختلف دیگری از شهر هم نیاز به آرامستان داریم.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/rQNH