رفتن به محتوای اصلی
۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۹
استاندار قم:

ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود/ضرورت استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس‌جمهور برای پروژه‌های شهری

ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود/ضرورت استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس‌جمهور برای پروژه‌های شهری
استاندار قم گفت: ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود تا رفاه و آسایش مردم را به‌خوبی تأمین کنیم.

به گزارش شهرنیوز، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه کمیسیون تلفیق با محوریت حوزه عمران و حمل‌ونقل که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد اظهار داشت: افزایش بودجه برای شهر قم، یک اتفاق و رویداد خوبی به شمار می‌رود؛ هرچند شاید تأمین این بودجه برای تیم شهرداری مقداری با سختی باشد اما قم چنین ظرفیتی را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه تا دو سال آینده این بودجه می‌تواند افزایش قابل‌توجهی داشته باشد، افزود: البته برای تأمین منابع بودجه قم باید فکری کرد، در این زمینه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است که ظرفیت‌های خوبی نیز در قم وجود دارد.
استاندار قم تصریح کرد: برای سال 1402 برنامه خوبی در توسعه و اجرای پروژه‌های قم تعریف‌شده است، به‌خصوص اینکه 75 درصد بودجه قم، اجرایی و عمرانی است، در زمینه تحقق اهداف عمرانی قم، نیاز به همبستگی شورا و شهرداری و نگاه مدیریت شهری و نگاه کلان شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر داریم.
وی با تأکید بر اینکه باید برای نظام مسائل قم، راهکارهایی ملی و استانی اندیشید، عنوان کرد: همچنین برای اولویت‌های قم در سفر دوم رئیس‌جمهوری باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد.
شاهچراغی مطرح کرد: قم، جهان شهر دینی و کانون انقلاب و مرکز شیعی است و باید با توجه به زائرپذیری قم، اولویت‌هایی را در نظر گرفت، در سفر دوم نیز چند پروژه دارای اولویت داشته که باید به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه چندین سرمایه‌گذاری کلان در قم در حال انجام است، گفت: باید پیش‌بینی‌های لازم را برای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به قم داشته باشیم، به‌خصوص در تأمین زمین و منابع جهت توسعه قم برنامه داشته باشیم و در این راستا در جهت تأمین نیازهای دانشگاهی و پژوهشگاهی و رفع برخی از مسائل داخل شهر و مسکن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
استاندار قم خاطرنشان کرد: در مورد بافت تاریخی قم نیز باید با حضور مسئولان کلان کشوری و وزیر میراث به بررسی مسائل بپردازیم و مشکلات فعلی را رفع کنیم، از طرفی برای تأمین زیرساخت‌های بلوار پیامبر(ص) نیز قرار است جلساتی با وزیر نیرو داشته باشیم.
وی اضافه کرد: فرصت‌های خوبی در قم فراروی ما قرار دارد و باید از ظرفیت ملی نیز برای رفع مشکلات قم استفاده شود، پیرامون سفر دوم قم نیز جلساتی در حال برگزاری است تا به بررسی نتایج سفر نخست و گزارش کیفی از وضعیت مصوبات داشته باشیم.
شاهچراغی با بیان اینکه تملکات در اجرای پروژه‌ها در قم باید سرعت بگیرد، چراکه بازگشایی برخی از معابر قم در گرو تملکات است، تصریح کرد: همچنین یک سری هماهنگی در سطح ملی برای اجرای پروژه‌ها نیاز است و باید مقدمات آن را فراهم کنیم.
وی با تأکید بر همدلی میان شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در رفع مشکلات یادآور شد: کمبود زمین در سطح شهر یکی از دغدغه‌های جدی است و در حال حاضر در زمینه فضای آموزشی با کمبودهایی مواجه هستیم و باید از ظرفیت‌های فعلی نیز در بخش آموزشی تأمین زمین کنیم.
استاندار قم عنوان کرد: ساماندهی مسیر ریل راه‌آهن متروکه یکی از انتظارات مردم است و باید تعیین تکلیف شود، همچنین موضوع تأمین آب قم اعم از کشاورزی و شرب و زیست‌محیطی از اولویت‌های مهم است و با ارائه پیشنهاداتی در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: تأمین زمین برای بوستان در برخی از مناطق نیز یکی از اولویت‌هاست، از طرفی بسیاری از خانه‌های بهداشت و سلامت در محلات نیز استیجاری است و باید برای تأمین زمین آن نیز راهکاری اندیشید.
شاهچراغی بیان کرد: ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود، دراین‌باره هر آنچه نیاز مردم در همه ابعاد فرهنگی و اجتماعی و شهری و تأمین رفاه مردم است آمادگی لازم را برای رفع موانع داریم.
انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/9tN9