رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر مطرح کرد

طرح جداره سازی چهارراه بازار تدوین شد

طرح جداره سازی چهارراه بازار تدوین شد
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر از تدوین طرح مرمت جداره چهارراه بازار قم خبر داد.

به گزارش واحد خبر سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر، علیرضا خاکی در خصوص پروژه جداره سازی چهارراه بازار گفت: چهارراه بازار یکی از ورودی‌های مهم به سمت حرم مطهر است که بهسازی این محدوده  در راستای سیاست‌های بازآفرینی شهری و به‌منظور بالابردن ارتقای کیفی  فضاهای پیرامون حرم مطهر و بازار تاریخی شهر قم همواره مورد توجه بوده است. 
وی ادامه داد: این محدوده به دلیل قرارگیری دو عنصر شاخص شهری یعنی بازار و مسجد امام حس عسگری(ع) همواره در کانون توجه قرار داشته و مناسبت‌های مذهبی خصوصاً محرم و صفر تمامی مراسم‌های آئینی و مذهبی از این ورودی صورت می‌گیرد .
مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر در توضیح اینکه طرح بهسازی چهارراه بازار تاکنون اجرایی نشده است افزود: پیچیدگی‌های خاص کالبدی و اجتماعی و لزوم هماهنگی بین اجزای مختلف مدیریت شهری، کار مرمت چهارراه بازار را قدری به تعویق انداخته بود.
وی ادامه داد: در سال جاری با توجه به اهمیت موضوع، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم و سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم نسبت به تهیه طرح جداره سازی اقدام کرده و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز قول همراهی در این زمینه را داده است.
خاکی در ادامه گفت: پروژه مرمت جداره چهارراه بازار یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین پروژه‌های بهسازی در سطح شهر است که با مشارکت حوزه‌های مختلف شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح که با روش‌های کاربردی جدید به اجرا درمی‌آید، ضمن حفظ اصالت تاریخی جداره‌های ارزشمند مانند بنای شمس‌العماره، دیوارهای موجود حفظ و احیا خواهند شد. 
انتهای پیام/103


منبع مطلب: روابط عمومی سازمان بهسازی اطراف حرم
https://www.qom.ir/gSNs