رفتن به محتوای اصلی
معاون شهردار قم:

ضرورت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی شهر قم/لزوم اخذ عوارض آلایندگی از واحدهای صنفی آلاینده

ضرورت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی شهر قم/لزوم اخذ عوارض آلایندگی از واحدهای صنعتی آلاینده
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم بر ضرورت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح شهر قم تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری زباله‌ها توسط زباله گردها، صرفه اقتصادی پردازش پسماند شهرداری را از میان برده است.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم اظهار داشت: مجموعه شهرداری، خود را نسبت به رعایت ملاحظات و مؤلفه‌های زیست‌محیطی ملزم و متعهد دانسته و اقدامات بسیاری در این حوزه به انجام رسانده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز، بر ضرورت ساماندهی گاراژهای ضایعاتی در سطح شهر قم تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری زباله‌ها توسط زباله گردها، صرفه اقتصادی پردازش پسماند شهرداری را از میان برده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم در ادامه افزود: در راستای به حداقل رساندن دفن پسماندهای عادی و خانگی، تفکیک زباله از مبدأ با مشارکت شهروندان در اولویت قرار داشته و در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با تعامل و هماهنگی فی‌مابین، مسائل و مشکلات زیست‌محیطی شهر قم برطرف شود، تصریح کرد: اخذ عوارض آلایندگی از واحدهای صنفی آلاینده، منبع درآمد مناسبی جهت هزینه کرد در حوزه‌های زیست‌محیطی است که باید پیگیری شود.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/DDPcd