رفتن به محتوای اصلی
۱۸ شهریور, ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
معاون شهردار قم مطرح کرد:

ضرورت بازطراحی عوارضی قم-تهران/ساماندهی مبادی ورودی نیاز به طرح و همراهی استانی دارد

ضرورت بازطراحی عوارضی قم-تهران/ساماندهی مبادی ورودی نیاز به طرح و همراهی استانی دارد
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر ضرورت بازطراحی گیت عوارضی قم-تهران، گفت: این گیت باید کامل تحویل شهرداری شود تا با اجرای طرح‌های کندرو بتوان ساماندهی را به‌سرعت انجام داد.

به گزارش شهرنیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در دومین جلسه ساماندهی مبادی ورودی شهر قم، با تأکیدات استاندار و شهردار قم و پیگیری در سطح معاونت‌ها، این ساماندهی در دستور کار قرار گرفته است که اولویت نخست آن ساماندهی ورودی از سمت تهران به قم است.

وی با بیان اینکه شهر قم دارای 7 ورودی بوده که تقریباً از یک دهه گذشته مطالعات و به فراخور ساماندهی آن‌ها در دستور کار بوده و انجام‌شده است، ابراز کرد: ساماندهی ورودی شهر قم از سمت تهران تا عوارضی کاشان و ورودی گرمسار نیاز به ساماندهی ویژه داشته که در دستور کار قرار گرفته است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، نخستین اولویت در این ساماندهی را طبق پیگیری مراجع بالادستی، اقدامات کوتاه‌مدت، هویت‌ساز، سیما و منظر و سریع الاجرا دانست و ادامه داد: در این ساماندهی توجه به حسن معنوی و ایجاد هویت شهری موردتوجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی اساسی نیاز به احداث چندین تقاطع و مسیرهای تندرو و کندرو دارد، یادآور شد: هزینه‌های سرسام‌آور این موضوع و خارج از محدوده بودن و حریم راه‌ها اجرای آن‌ها را با مشکل روبرو کرده است ولی می‌توان به ضوابط بصری و سیما و منظر آن‌ها بیشتر رسیدگی کرد.

اصفهانیان مقدم از حفظ مکان فعلی عوارضی قم-تهران طبق مصوبات استانی خبر داد و گفت: شهرداری اقدامات خوبی مانند بوستان فدک، بوستان ولایت، شهربازی فدک، ساماندهی اطراف مسجد اهل‌بیت(ع)، احداث فضای سبز و... در سال‌های گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آشفتگی‌های این ورودی خارج از چارچوب وظایف شهرداری و در حوزه ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی است، اضافه کرد: در این ساماندهی‌ها باید توجه کامل به زیرساخت‌های عمرانی، خدماتی، شهرسازی و فرهنگی شود و نمی‌توان برخی طرح‌ها را به‌صورت مقطعی انجام داد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، وجود برخی از این آشفتگی‌ها را به علت عدم همراهی برخی دستگاه‌ها و نهادها برشمرد و مطرح کرد: نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد و باید همه در چارچوب یک طرح استانی اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت تغییر کارکرد گیت ورودی و واگذاری این گیت به شهرداری اظهار داشت: یکی از اقدامات کوتاه‌مدت در این راستا، واگذاری 2 سازه تبلیغات محیطی برای خوشامدگویی و تبلیغات مناسبتی با توجه به وجود بیش از 18 مناسبت ملی و مذهبی در قم است.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر ضرورت بازطراحی گیت عوارضی قم-تهران، اذعان کرد: این گیت باید کامل تحویل شهرداری شود تا با اجرای طرح‌های کندرو بتوان ساماندهی را به‌سرعت انجام داد.

انتهای پیام/104


https://www.qom.ir/PCNq