رفتن به محتوای اصلی

شهرداری‌ها نیازمند به‌روزرسانی دانش فضای سبز هستند

شهرداری‌ها نیازمند به‌روزرسانی دانش فضای سبز هستند
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با اشاره به تغییر الگوی بارش در این شهر گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، شهرداری‌ها در حوزه فضای سبز نیازمند به‌روزرسانی دانش هستند.

به گزارش شهرنیوز به نقل از ستاد خبری نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز شهرهای حاشیه کویر، مسعود حبیبی امروز – سه شنبه بیست و پنجم مهرماه - با حضور در‎ این همایش که در دانشگاه قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر قم ازجمله شهرهای کویری است و داشتن فضای سبز مستعد در این شهر غیرقابل تصور است.
 
وی افزود: مدیریت قوی و برنامه‌ریزی‌های درست سازمان سیما منظر و فضای سبز‎ شهری تنها دلیل این موفقیت است.
 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با اشاره به سرانه فضای سبز شهر قم خاطرنشان کرد: در شهرکرد با تناسب به بارش‌ها مردم انتظار فضای سبز گسترده‌تر و بهتری از شهر قم دارند، اما با توجه به اعلام گزارش مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم، شهر‎قم سومین شهر برتر از نظر سیما منظر و فضای سبز شهری در کشور با بیش از ۲۱ متر مربع سرانه فضای سبز‎شهری، بعد از شهرهای اصفهان و شیراز است.
 
وی با اشاره به برگزاری این همایش‌ها، گفت: استفاده از تجربیات کلان‌شهرها، به ویژه شهرهایی که با مشکل آبیاری و گونه‌های گیاهی مواجه هستند، کمک ویژه ای به توسعه فضای سبز در شهرهای کشور است.
 
حبیبی با اشاره به مشکلات فضای سبز‎ شهری، تصریح کرد: شهرکرد با مشکلاتی همچون تنش آبی و تغییر درجه حرارت متوسط درگیر بوده و سال‌ها است که الگوی بارش این شهر از برف به سمت بارندگی حرکت کرده است.
 
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد ادامه داد: این نیازمند بازنگری در گونه‌های گیاهی و تغییر روش آبیاری است و استفاده از این همایش‌ها در گسترش و بالا بردن سطح علمی کارشناسان سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهر کرد مؤثر است.


https://www.qom.ir/DtPm9