رفتن به محتوای اصلی
مدیرعامل سازمان سیما، منظر شهرداری قم:

شهر آماده میزبانی از رمضان و بهار/اجرای 150 المان رمضانی و نوروزی ویژه فضاسازی شهر قم

شهر آماده میزبانی از رمضان و بهار/اجرای 150 المان رمضانی و نوروزی ویژه فضاسازی شهر قم
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: 150 المان خاص ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز طراحی و مدل‌سازی شده که طی چند روز آینده در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد.

به گزارش واحد خبر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به فعالیت‌های سازمان در ایام ماه‌های بهمن و اسفند اظهار داشت: در سال جاری علاوه بر حجم بالای خدمات‌رسانی تیم مدیریت شهری به‌واسطه ایام پایانی سال، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و رویدادهای ویژه نظیر جشن‌های نیمه شعبان، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و بارش نذورات الهی، خستگی طاقت‌فرسایی به عوامل خدمات شهری آورد که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی به ششمین دوره رویداد بزرگ جشنواره هنرهای شهری شهرنگار قم اشاره کرد و افزود: این رویداد با حضور هنرمندانی از سراسر کشور علی‌الخصوص قم و با تأکید بر هنرمندان بومی قم به مدت 6 روز تاریخ ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه برگزار شد که ماحصل آن تولید ۶۰ المان با طرح‌های جدید مرتبط با ایام رمضان و نوروز بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم دیگر المان‌ها و فضاسازی‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای دو دیوارنگاره عظیم میدان مطهری و تقاطع شهدای مدافع حرم، نصب 50 المان سان‌لایت با قابلیت انتشار مضامین مرتبط با ایام رمضان، ۳۰ المان نوری و المان حجیم ماه و طوبی، ۳۰ المان سرو و پلاک، ۲۰ المان شهر و ... ازجمله المان‌ها و فضاسازی‌هایی است که تا پایان هفته جاری در نقاط مختلف شهر جانمایی خواهد شد.

وی المان‌های در نظر گرفته‌شده برای ایام نوروز را تشریح کرد و افزود: ۱۰ تونل گل، ۳۰ المان پرنده بهاری، ۱۰ سفره هفت‌سین و ۳۰ لوستر بزرگ شهری در نظر گرفته‌شده است.

جوادیان اضافه کرد: علاوه بر این‌ها در بخش فضای سبز نیز کاشت ۵۰۰ هزار گلدان گل فصلی از گونه‌هایی نظیر بنفشه، مینا چمنی، نیکتا ، رعنا ، کوکب، اطلسی ژاپنی ، گازانیا  و همچنین آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی ، نمازخانه‌ها و پاک‌سازی‌ها ، رنگ‌آمیزی و بهسازی مبادی ورودی شهر، آماده‌سازی کمپ‌های اقامتی ازجمله اقدامات مهم این بخش بوده است. همچنین در راستای تکریم شهدا، المان‌های بزرگ پلاک به‌صورت مصور با تمثال شهدای گران‌قدر به تعداد 60 عدد در ورودی‌های شهر قم نصب‌شده است.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/KQPil