رفتن به محتوای اصلی
مدیر مرکز بحران شهرداری قم:

شناسایی 112 مکان اسکان اضطراری در قم/مکان‌ها بعد از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شوند

شناسایی 112 مکان اسکان اضطراری در قم/مکان‌ها بعد از تصویب اطلاع‌رسانی می‌شوند
مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: فضاهای مناسب برای جابجایی و اسکان اضطراری شهروندان در شهر قم شناسایی شده و پس از ارزیابی میدانی به شهروندان معرفی خواهد شد.

مهدی برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به وقوع زلزله 4.3 ریشتری آبان ماه سال جاری و مخاطرات احتمالی وقوع زمین‌لرزه‌های باقدرت بیشتر در شهر قم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای شهروندان پس از وقوع زمین‌لرزه‌های بزرگ در کلان‌شهرها، تأمین مکان‌های مناسب به منظور تخلیه و اسکان اضطراری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری قم پروژه شناسایی مکان‌های مناسب برای اسکان اضطراری را در سال جاری آغاز کرده و طی ماه‌های گذشته کلیه مکان‌های مناسب برای تخلیه و اسکان اضطراری شهروندان در سطح شهر قم شامل بوستان‌ها و پارک‌ها، سوله‌های ورزشی، دانشگاه‌ها، مدارس و.... شناسایی و بر روی نقشه‌های رقومی بارگذاری شده است،

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری منطقه 8(پردیسان) به‌عنوان پایلوت ارزیابی مکان‌های شناسایی شده انتخاب شد، افزود: در همین راستا با مشارکت جمعیت هلال‌احمر استان  112 مکان شناسایی و بازدید و چک‌لیست‌های ارزیابی تکمیل شد.

وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدهای میدانی و در قالب کمیته فنی مخاطرات احتمالی و اولویت‌بندی مکان‌های مناسب برای تخلیه اضطراری و اسکان اضطراری به حضور دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان انجام و در نهایت پس از تأیید ستاد مدیریت بحران استان، نقشه و اطلاعات مکان‌های شناسایی شده در اختیار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

 برزویی یادآور شد: امیدواریم با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال بازدیدهای میدانی انجام و در سال آینده و پس از طی فرآیند تصویب در ستاد مدیریت بحران استان نقشه‌های مربوطه در قالب نواحی در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MCPDo