رفتن به محتوای اصلی
۲۱ شهریور, ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

ساماندهی 7 ورودی شهر قم به شهرداری واگذار شود

ساماندهی 7 ورودی شهر قم به شهرداری واگذار شود
رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر صدور مجوزهای لازم از طرف استان برای ساماندهی ورودی‌های شهر قم گفت: در قالب برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌صورت برنامه اجرایی و با در نظر گرفتن بودجه برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی‌های شهر قم اظهار داشت: باید برای شروع کار ساماندهی ورود‌ها استان ورود کرده و مجوز‌های لازم را برای شهرداری صادر کند.

وی از شهرداری خواست از مطالبه استاندار قم برای ساماندهی ورودی‌های شهر در کسب مجوزها استفاده کند و افزود: در حال حاضر ورودی تهران به قم بهترین ورودی شهر قم است که ازنظر زیباشناسی درشان شهر قم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید از فرصت‌ها و مطالبه استان استفاده کرده و ساماندهی ورودی را از سمت تهران شروع کنیم و در قالب برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت به‌صورت برنامه اجرایی و با در نظر گرفتن بودجه برنامه‌ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: برای برنامه بلندمدت بودجه موردنظر ساماندهی طرح ورودی شهر قم در اصلاحیه بودجه و بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شود، در برنامه کوتاه‌مدت نیز در گام نخست دسته‌بندی موضوعی برای ساماندهی با سه محور خدمات شهری، شهرسازی و عمرانی برای پیگیری در کمیسیون‌های تخصصی تعریف شود.

محرری ادامه داد: شهرداری در مدت دو هفته برنامه کوتاه‌مدت را برای مصوب شورا تهیه‌کرده و برای ساماندهی تابلوها در حوزه زیباسازی، بازطراحی ورودی قم تهران و کاشان در حوزه شهرسازی، شناسایی نقاط فرهنگی و مکث در ورودی‌های شهر قم برای ساخت توقفگاهای فرهنگی طرح تهیه کند.

وی در ادامه خواستار ایجاد مسیر کندرو برای بوستان‌های ولایت، فدک و بادیان شد و گفت: بوستان‌های ورودی شهر نیاز به دسترسی و مسیر کندرو و همچنین طراحی ورودی دارد و همچنین توقفگاه‌‌ها و پارکینگ‌ها نیز نیازمند ساماندهی است که همزمان با طرحی کندرو برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم سامانده مغازه‌های سوهانی‌ها را نیز مطرح کرد و بیان کرد: بهسازی بوستان ولایت و بوستان‌های جنگلی و گردشگری جهت استفاده مناسب زائران باید در دستور کار قرار گیرد و بودجه آن در اصلاحیه و بودجه سال آینده دیده شود.

وی در پایان تأکید کرد: کمیسیون خدمات شهری، کمیسیون عمران و کمیسیون شهرسازی مصوبات و موضوعات ساماندهی ورودی‌های شهر قم را پیگیری کرده و گزارش آن را به شورا ارائه دهند.

انتهای پیام/105


https://www.qom.ir/PDNX