رفتن به محتوای اصلی
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۷
همزمان با هفته زمین پاک؛

دوازدهمین جشن همیاران بازیافت در قم برگزار می‌شود/تقدیر از شهروندان فعال تفکیک پسماند در مبدأ

دوازدهمین جشن همیاران بازیافت در قم برگزار می‌شود/تقدیر از شهروندان فعال تفکیک پسماند در مبدأ
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: دوازدهمین مرحله از سلسله جشن‌های همیاران بازیافت با هدف تقدیر از مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند از مبدأ برگزار می‌شود .

به گزارش واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به برگزاری جشن همیاران بازیافت در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در دوره‌های قبل، مراسم تقدیر از شهروندانی که در طول یک سال در طرح تفکیک پسماند از مبدأ مشارکت داشته‌اند، به‌صورت قرعه‌کشی برگزارشده است . 

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم به‌منظور قدردانی از درک و حس وظیفه‌شناسی شهروندان است، ادامه داد:  نظام برگزاری مراسم تقدیر در سال جاری با سال‌های گذشته متفاوت است؛ در جشن امسال همیاران با میزان مشارکت بالا احصا شده و از آنان با اهدای هدایایی تقدیر می‌شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این مرحله از قرعه‌کشی که در بازه زمانی فروردین 1401 تا پایان فروردین سال جاری در نظر گرفته‌شده، بیش از ۵۰ هزار نفر در طرح تفکیک پسماند از مبدأ مشارکت داشتند. 

وی با اشاره به فرآیند حضور شهروندان در طرح تفکیک پسماند از مبدأ، افزود: شهروندان با تحویل پسماندهای خشک به خودروهای سیار که به‌صورت هفتگی به منازل آنان مراجعه می‌کنند، یا غرفه‌هایی که در سطح مناطق و نواحی مستقر هستند، می‌توانند نسبت به ثبت مشارکت خود در طرح مذکور اقدام کنند. 

میرابراهیمی یادآور شد: در دوازدهمین مرحله قرعه‌کشی همیاران بازیافت به 135 نفر از همیاران تا سقف یک میلیارد ریال جوایزی تعلق خواهد گرفت. 

وی با تأکید بر اینکه در سازمان مدیریت پسماند اقدامات گسترده‌ای در راستای حفظ محیط‌زیست انجام می‌شود، اظهار کرد: کاهش و جلوگیری از تولید زباله یکی از سیاست‌های حوزه مدیریت پسماند است و در این زمینه تنها همراهی و مشارکت شهروندان می‌تواند تأثیرگذار باشد.   

یادآور می‌شود جشن همیاران بازیافت روز پنج‌شنبه ساعت 10 صبح در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/rVN8