رفتن به محتوای اصلی

دستورالعمل ترافیکی فضای سبز شهر قم تدوین شد

دستورالعمل ترافیکی فضای سبز شهر قم تدوین شد
مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تدوین دستورالعمل ترافیکی فضای سبز برای نخستین بار در شهر قم خبر داد.

حامد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، با اشاره به طراحی فضای سبز شهری مطابق با دستورالعمل‌های ملی اظهار کرد: نخستین بار بود در خصوص طراحی فضای سبز شهری یک دستورالعمل ترافیکی تدوین شد.  

وی با بیان اینکه در طراحی این دستورالعمل که در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم انجام شد، الگوهایی که در دنیا انجام شده بود مورد بررسی قرار گرفت، افزود: همچنین برای تدوین این دستورالعمل مطالب پراکنده‌ای که در آئین‌نامه‌های داخلی نیز وجود داشت هم مورد بررسی قرار گرفت.  

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه این دستورالعمل تدوین‌شده و در شورای تصویب طرح‌های شهرداری قم مورد تأیید قرار گرفته است، ابراز کرد: کاشت جدید در فضای سبز شهر بر اساس این دستورالعمل انجام و کاشت‌های موجود هم بر این اساس هرس می‌شود.  

وی با بیان اینکه فضای سبز شهری می‌تواند موجب بروز تصادفات یا مزاحم تردد پیاده در شهر باشد گفت: در مورد بروز تصادفات ناشی از کاهش دید در معابر مبنای تدوین دستورالعمل نظرات پلیس راهور بود که توسط کارشناسان مناطق نیز بررسی شد.  

خسروی ادامه داد: بر مبنای این دستورالعمل کاشت درخت مثمر نباید در رفیوژ وسط بلوارها اتفاق بیفتد چراکه می‌تواند موجب تصادفات شهری شود.  

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در برخی نقاط شهر قم کاشت درختان مثمر در معابری که امکان ایجاد خطر دارند در گذشته اتفاق افتاده و قطع این درختان تبعات اجتماعی و زیست‌محیطی دارد.

انتهای پیام/103


https://www.qom.ir/MDPM1